L'Abîme des Morts Vivants (1982)

Alternatieve titels: Oasis of the Zombies | Bloodsucking Nazi Zombies | The Oasis of the Living Dead | Grave of the Living Dead | The Treasure of the Living Dead | El Desierto de Los Zombies

Frankrijk / Spanje
Horror

geregisseerd door Jesús Franco
met Manuel Gélin, France Lomay en Eric Viellard

Een groep archeologen gaat op zoek naar een goudschat die tijdens de Tweede Wereldoorlog ergens in de woestijn werd begraven. Als ze de schat ontdekken worden ze echter plotseling aangevallen door een horde nazi-zombies die de schat moeten bewaken.

damon
trivia van IMDb:

Alternate language version of Tumba de los muertos vivientes, La (1983), filmed back-to-back but featuring a different cast

La Tumba de los muertos vivientes staat beter bekend onder de titel: Oasis of the Zombies

avatar van Mac Hammer Fan
Deze film is dezelfde als OASIS OF THE ZOMBIES.

avatar van Poisonthewell
Tsja, aardig ideetje voor een zombiefilm, en hij kent een drietal leuke scenes, maar verder is het gewoon doodsaaie rotzooi. 1*

Staat 2 maal op de site!

Ja? Volgens mij is het zoals damon zegt.

avatar van kirk douglas
redelijk franco filmpje. het duurt echter wel erg lang voor er wat gebeurt. maar de weinige stukjes met de zombies zijn toch het wachten waard.voor de rest niet veel aan

Blarown
duurt idd lang, maar de nazi zombies maakten het goed XD
hielp alleen geen flikker, zo slecht... alles zag er nep uit,..

baggerfilm, zou er geen euro voor over hebben,..

avatar van kirk douglas
Er bestaan echt twee versies van in die andere zit Lina Romay en Jesus Franco als zombie.
Jammer alleen dat er moeilijk aan te komen is.
Laatst dacht ik hem te hebben maar ik had gewoon weer deze hierboven gekocht alleen dan met een andere DVD hoes dan mijn eerste.

Maakt eigenlijk niet uit want ik begin deze film ondanks het langdradige gebeuren steeds beter te vinden naarmate ik hem vaker kijk.
Het beste is nog die ene zombie die gewoon een schedel op een stok is

avatar van movie acteurs
Dit is geen memorabele zombie film van top niveau. Natuurlijk is dat te verwachten, vooral als je Jess Franco niet geweldig vind geeft je dat weinig vertrouwen. Maar dit is niet mis. Van mij krijgt het net geen voldoende omdat het middenstuk niet zo zeer geweldig was. De film is ook flauw te noemen maar toch is dit redelijk leuk voer van de productie EuroCine. Vooral naar het einde toe werd het goed. De film krijgt van mij 2,5.