8MM 2 (2005)

Alternatieve titel: 8MM2

Drama / Thriller

geregisseerd door J.S. Cardone
met Lori Heuring, Johnathon Schaech en Alex Scarlis

David Huxley is een veelbelovende jonge politicus die alles op het spel zet als hij betrokken raakt in de wereld van obscure peepshows, stripclubs en live internetseks. David en zijn verloofde Tish komen erachter dat hun triootje met een sexy jong model is gefilmd. Ze krijgen een anonieme e-mail waarin een absurd hoog bedrag aan losgeld wordt gevraagd voor de originele opnames.

Hankieh
titel hoorde er idd niet echt bij, had ook niet veel te maken met de vorige maar toch nog wel 4 sterren waard vind ik...

Ik vond hem wel aardig, geen topper maar zeker geen flop 3*

avatar van Nicholas
Nog niet gezien deze film, maar Judit Rusznyák speelt er blijkbaar in.
En das een zeer mooie dame...

avatar van BlueJudaskiss
pascal83 schreef:
Vraag me af waarom je deze film de titel 8mm gaat geven als regiseur.

Dat was trouwens niet de schuld van de regisseur: de naam is er door de studiobazen opgeplakt.

avatar van valerio2003
Deze film is niet slecht en het einde is echt heeel erg goed.

avatar van Gang_Star
Deze film heeft niks, maar dan ook echt niks te maken met de 8mm van Nicholas Cage. De film is ontzettend saai, en voordat er ook maar iets interessants gebeurd dan ben je al ongeveer 45 minuten aan het kijken. Ik heb hem zaterdag gekeken en nu een paar dagen later kan ik gewoon geen interessante dingen over deze film vertellen...

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Deze film heeft niets te maken met het eerste deel, enkel de naam en dan nummer er aangeplakt. Door het triestige acteertalent is er ook nergens spanning. Af en toe krijg je nog hoop dat het betert, maar helaas. Geen film die onthouden wordt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
The Velvet Side of Hell.

Want zo luidde de originele titel. De filmmaatschappij bedacht terecht dat de huidige naam meer geld zou opbrengen.

Wat het echter niet opbracht was een goede film. Meer dan een goedkoop geschoten en rommelige thriller is het niet geworden. De idiote eindtwist om het verhaaltje uit te blazen kon het voorgaande ook niet meer rechttrekken.

De film heeft uiteraard niets van doen met deel 1.

Slecht.

Nicholas schreef:
Nog niet gezien deze film, maar Judit Rusznyák speelt er blijkbaar in.
En das een zeer mooie dame...

En Sophie Moone in een kleine rol en die is nog veel mooier!

Trage thriller, zoals Zinema het al zegt, helemaal niets te maken met 8mm. Door het ontbreken van een enige snelheid is er nauwelijks sprake van spanning. Leuk voor op een saaie dinsdagavond.

avatar van DjFrankie
Idd slow, 6 uit 10 1 keer kijken en dan vergeten.

avatar van Nicholas
NormanBates schreef:

En Sophie Moone in een kleine rol en die is nog veel mooier!

Over smaak valt te twisten...

avatar van Stephan
Toch geen slechte film hoor. Zitten en paar zwakke momenten in, maar de ontknoping is dik in orde. Daar komt bij dat ik de film ook wel een bepaalde lef vind hebben dat best meer verdient dan de gemiddelde score hier weergeeft. Deze film behoort op z'n minst een vol punt hoger te liggen. Maar er zullen genoeg mensen zijn die de film puur afstraffen op de titel.
Triest.

avatar van Kr!kke
Ik lees hier en daar dat de film totaal niets gemeen heeft met deel 1 (of anders gezegd, met 8 MM, want een echt vervolg is deze 8MM 2 dus duidelijk niet). Dat komt dan goed uit, want 8 MM heb ik nog niet gezien, zodat ik deze 8MM 2 kan beoordelen zonder te denken aan dat zogenaamde eerste deel.

Deze film begint in ieder geval zeer zwak. Als je graag blote vrouwen ziet op je scherm, is dit duidelijk de film om te bekijken. Het leek wel of de regisseur er zo veel bloot wou insteken om punten te scoren bij het publiek. Tja, daar is hij dan zwaar in gefaald. De eerste helft van de film is dan ook redelijk slecht, maar wat mij betreft trekt het 2e deel van de film de situatie nog voor een groot deel recht. De film stevende eigenlijk lang af op een score van 2*, maar de plotwending op het einde van de film vond ik echt wel mooi gevonden.

avatar van Decec
Een redelijk misdaad/drama film...
Niet echt slecht...
Redelijk acteerwerk...
Maar deze film is alleen voor mannen, die kijkt
graag zo mooi vrouwen ...
Redelijk verhaal...
Geen aanrader....

Zodra je het gaat vergelijken met het eerste deel.. Niet mogelijk!
Snap ook niet waarom ze deze film geen andere titel hebben gegeven.

Film zelf was aardig om even te kijken.
Einde vond ik wel mooi, al zag ik dit op gegeven moment wel aankomen.

avatar van mjk87
Heeft niks met 8MM te maken maar zit wel in dezelfde doos bij Blokker. Ach. Op een enkel aardig moment na ziet dit er zo vreselijk lelijk en amateuristisch uit dat ik ook niet meer kan geven dan 1,0*.

avatar van Moviestar1979
8MM 2 heeft inderdaad niets met de versie uit 1999 te maken met Nicolas Cage.
De titel van de film slaat nergens op, en dit is best wel jammer.
Door de kijker op dit dwaalspoor te brengen, zorgen ze er namelijk voor dat dit een gemiste kans is.
Met een laag budget weten ze immers toch voor een redelijke thriller te zorgen.
Echter had het verhaal beter gekund, en proberen een aantal mooie dames de film overeind te houden.
Leuk om eens een keertje te bekijken, maar het is geen bijblijvertje.

2,5 *

avatar van jippie2010
Waar de filmmaker hoopte op meer succes door het als een opvolger van 8mm te brengen,
heeft hi zichzelf misschien wel in de vingers gesneden.
Waarom zou je moeten willen opboksen tegen een goede en degelijke voorganger, bij elke vergelijking steekt zijn voorganger er bovenuit.
Maar als je de film bekijkt zonder het te vergelijken dan is het best nog een aardige thriller.
De personages zijn vlak, en er is weinig chemie tussen de hoofdrolspelers, maar het verhaal is boeiend, en de spanning weten ze er aardig in te houden. En inderdaad, er spelen meerdere prachtige dames in. Genoeg ingrediënten om net boven de gemiddelde B-film uit te stijgen. *2.5