Les Bronzés 3 - Amis pour la Vie (2006)

Alternatieve titel: Les Bronzés 3

Frankrijk

geregisseerd door Patrice Leconte
met Thierry Lhermitte, Ornella Muti en Josiane Balasko

1978; in een vakantiehuis in Ivoorkust maken Popeye, Gigi, Jérôme, Bernard, Nathalie en Jean-Claude kennis met elkaar. Het wordt een tijd van nieuwe liefdes en schelpdieren-cocktails. Een jaar later komen ze opnieuw bij elkaar in Val d'Isere waar veel sneeuw- en ijspret beleefd wordt. Na Club Med en het skieën gaan zij jaarlijks door met het hebben van vakantieplezier met elkaar om zo vaak als het maar kan aan het betekenisloze bestaan te ontsnappen. Sinds enkele jaren gaan ze iedere zomer een week naar het Prunus Resort Hotel, een luxe hotel aan zee. Een hotel waar Popeye min of meer het beheer over voert en dat behoort aan zijn vrouw Graziella Lespinasse, erfgename van één van de wat grotere Italiaanse industriëlen.

Zelfs als je de Franse woordgrapjes niet verstaat en de voorgaande films niet hebt gezien is de film leuk. Veel slapstick en platte grappen, je moet er wel van houden.

Deze "Bronzés" film is, naar mijn mening, de minste van de drie delen. Toch was hij wel vermakelijk en heb ik momenten gelachen, toch was deze film minder magisch en cult dan zijn voorgangers.. maar het deed me erg goed mijn helden weer eens te zien! 2,5 sterren.

avatar van joe black
De twee eerste films waren écht erg goed. Maar deze is echt wel een mislukking.