• 8.251.779 stemmen

Alternatieve titels: The Batman / An Evening with Batman and Robin

Geregisseerd door: Lambert Hillyer

Met onder meer: Lewis Wilson, Douglas Croft en J. Carrol Naish

Plot Batman

"A HUNDRED TIMES MORE THRILLING ON THE SCREEN!"

Dr. Daka, een Japanse spion, vindt een apparaat uit dat mensen in zombies kan veranderen. Bovendien heeft hij een radium-laserstraal waarmee hij zijn tegenstanders kan verpulveren. Alleen Batman & Robin kunnen hem nog tegenhouden

image

avatar van Batcompu

Batcompu

Een zeer coole nog zwart wit serie heb alleen de eerste 2 afleveringen nog maar gezien aangezien mij de tijd nog ontbreekt om verder te kijken.

Maar tot die tijd is ie zeker fun om terug te kijken naar die tijd.

avatar van Flipman

Flipman

Mooie poster, zo zietde serie zelf er vast niet uit !

Nee, ik weet hoe 'The Dynamic Duo' er hier uitziet. Op de extra's van "Batman" (1989) staan er ook nog een aantal beelden en hoewel de kostuums er ontzettend knullig uitzien, geldt dat niet voor de knokpartijen, dat zag er best redelijk uit! Ik ben benieuwd naar de rest.

avatar van IcU

IcU

Geinig om te zien. Ik ben redelijk fan van Batman en was dus erg nieuwsgierig naar deze serie. Het ziet er allemaal enorm knullig uit, en het verhaal slaat totaal nergens op. Wel leuk om een keer te zien, hoewel het wel moeilijk is om de hele serie vol te houden om dat het soms een beetje te saai wordt. Leuk om te zien hoe Batman in de loop der jaren is ontwikkeld. Deze serie zorgde er voor dat er in de comics ook een BatCave kwam, en creerde het uiterlijk van Alfred, die voor deze film in de comics dik en kalend was.

avatar van Gizzmann

Gizzmann

Dit wil ik ook wel een keer gezien hebben

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Gizzmann schreef:

Dit wil ik ook wel een keer gezien hebben

Dat kan; de hele serie staat op deze DVD (€ 8,95) uit 2005.

avatar van daviddoelen

daviddoelen

'Swifty one--eyed Japs'

'Twisted Oriental mind'

'Sinister Jap spy'

Oei. Andere tijdgeest…

De eerste verfilming van Batman heeft z'n charme, ondanks de propaganda en stereotypering. Bruce Wayne/Batman is - net als in de vroege strips - meer speurder dan superheld, de technische snufjes zijn leuk gevonden en de actiescenes zijn van het niveau ontsnappen uit een put vol krokodillen en knokpartijen met gangsters in driedelig pak. De film lijkt in de verste verte niet op de jaren '60 kitschkermis van Adam West & co., maar ook is ie nergens zo tijdloos en iconisch als de films van Tim Burton. Het is curiositeit. Wel eentje die 'The Batcave' (hier 'The Bat's Cave') en een slanke statige Alfred heeft geïntroduceerd. Interessant kijkvoer voor diehard fans van The Caped Crusader.

Door met Batman and Robin (1949) - MovieMeter.nl