A Damsel in Distress (1937)

Muziek / Komedie

geregisseerd door George Stevens
met Fred Astaire, George Burns en Gracie Allen

De hertog heeft een dochter die wil trouwen en de huishouding heeft een pool opgezet om te raden wie de gelukkige wordt. De jongste bediende gokt op een onbekende en wil haar daarom aan een Amerikaan koppelen met wie ze in een taxi heeft gezeten.

avatar van kort0235
Jaren geleden gezien op video. Ik vond de film niet echt slecht, maar Fred Astaire heeft veel mooiere gemaakt met bijv. Ginger Rogers en de onvergetelijke Broadway Melody of 1940 met het vrouwelijke dansgenie Eleanor Powell.

Dit is inderdaad één van de minder goede Astaire-films. Niettemin valt deze njog best uit te kijken

Eerder zwakke musical met Fred Astaire bijwijlen met Stan Laurel-allure.
Te onthouden : "A foggy Day" en "Nice work if you can get it".