One Hour with You (1932)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Ernst Lubitsch
met Maurice Chevalier, Jeanette MacDonald en Genevieve Tobin

De Parijse arts Andre Bertier is gelukkig getrouwd met zijn Colette en erg trouw, dit tot afgrijzen van zijn vrouwelijke patiënten. Wanneer zijn vrouw echter een flirtende vriendin adviseert door haar man geholpen te worden, lijkt het er op dat zij kans van slagen bij Andre heeft.

Een olijke komedie, hier en daar opgetuigd met een paar simpele liedjes. Stelt allemaal niet zo veel voor en eigenlijk Ernst Lubitsch onwaardig. Het is echter best geinig Jeanette MacDonald en Maurice Chevalier aan het werk te zien. Derhalve erg geschikt voor vijf kwartier gedachteloos vermaak op een regenachtige najaarsmiddag.

Heerlijke feel good zedenkomedie. De subtiele humor, kenmerkend voor Lubitsch, is helemaal aanwezig. Ook een pluspunt is het feit dat de acteurs af en toe in de camera kijken en zich tot het publiek richten, waardoor de kijker helemaal betrokken wordt en - op luchthartige wijze - gestimuleerd wordt tot zelfreflectie. Een dikke vijf sterren voor mij.