Miraklet i Valby (1989)

Denemarken / Zweden
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Åke Sandgren
met Jakob Katz, Troels Asmussen en Lina Englund

Vier kinderen belanden middels een tijdmachine in de Middeleeuwen, waar zij het leven en de wonderen van die tijd meebeleven. De verschijning van de kleine Hannah doet de Middeleeuwers geloven in het wonder waar zij zo lang op gewacht hebben.

Deze film heb ik een paar keer gezien.
De eerste keer vond ik deze film eng door de stem van de radio en de muziek. Ik had hier nachtmerries van.... maar goed toen was ik ook nog maar 8.

Eh tegenwoordig bekijk ik de film ook graag. Het is een leuke film, vol ideeën van een radiofreak. En ook dat ze alles nog aan de praat kunnen houden.

Eigenlijk jammer dat er geen DVD van deze film is met Nederlandse ontertitteling. Maar goed ik heb deze film opgenomen van de tv. En ik moet zeggen elk kwartaal kijk ik er 1 keer na. Leuke, spannende film. Mijn cijfer: 4,0!

avatar van SPT
SPT
Heb deze film ook op video, van jaren gelden. Zonder meer een leuke jeugdfilm.

Inderdaad een leuke jeugdfilm. Zeer vermakelijk. Na 10 keer kijken nog steeds niet saai. Heb deze ook op een VHS band staan van de TV.

Het vreemde is, hoe pik je ooit een stem uit het verleden op, uit een radiofrequentie? Ja ik weet het, het is een SF-film, maar toch wel leuk om daar eens over na te denken.
Voor de rest hebben ze de middeleeuwen mooi nagemaakt, en de muziek maakt de film nog 10x spannender als het eigenlijk is.

Deze film raad ik echt iedereen aan! Mijn waardering: 4,5 sterren!

Ik ben toch een beetje van mening veranderd. Deze film verdiend toch een dikke 5 sterren van mij!

avatar van Marvinleeaday
Leuke jeugdfilm, ook voor oudjes. Niet meer van deze tijd maar(mede daarom) toch grappig en een soort van spannend.

avatar van Phantasm
Je moet het leuk vinden, valt voor een keertje te doen.