Applaus (2009)

Alternatieve titel: Applause

Denemarken

geregisseerd door Martin Zandvliet
met Paprika Steen, Michael Falch en Lars Brygmann

Actrice Thea Barfoed verlaat de afkick-kliniek, waar ze tijd voor haar alcoholverslaving heeft doorgebracht. Tijdens haar zware drink-periode is ze gescheiden en heeft de bevoegdheid over haar twee zoontjes verloren. Nu wil ze weer deel van hun leven uitmaken. Haar echtgenoot Christian weet ze te overtuigen, maar het blijkt net mee te vallen haar innerlijke demonen te overwinnen.

Degelijke Deense drama met top actrice Paprika Steen. Qua filmstijl valt de film lichtelijk te vergelijken met bijv. Susanne Biers films, wat goed is! Heb em net gezien hier in Reykjavik op het filmfestival.

avatar van Friac
Erg goed drama, met Paprika Steen die bijzonder weet te overtuigen in haar rol van 'verdwaalde' moeder. Ondanks haar mindere kanten leef je de hele film met haar mee, begrijp je haar drijfveren en verlangens en frustreer je je wanneer ze haar eigen ruiten weer eens ingooit. De filmstijl sloot perfect aan bij het verhaal en wist op een ingetogen manier alles te tonen wat getoond moet worden. Aanrader! 3,5*

avatar van Leo1954
Wat een actrice is dat zeg, echt geweldig! Goed verhaal, welke voor helemaal door haar gedragen wordt.

Paprika Steen goede actrice ja dat klopt maar soms leek ze wel een travastiet wat trouwens niks aan haar acteren af doet.

avatar van IcU
IcU
Uitstekende persoonsdrama. Sterk acteerwerk van Paprika Steen, waar de hele film terecht op steunt.

avatar van blurp194
Misschien een goed drama, misschien mooi acteerwerk, maar ik krijg er een acute overdosis Paprika van. Het is al een ietwat sterk overkomende dame, en deze 85 minuten durende one-woman bedoening is me echt gewoon teveel.

De wat dogmatisch aandoende beeldstijl doet me ook al niks, de korrelige en overwegend witte beelden zijn wat mij betreft vooral erg lelijk.

Goeie film over een alcoholistische actrice die de voogdij over haar kinderen probeert terug te krijgen. Ook al is het verloop van de film wat voorspelbaar, er zitten wel een aantal sterke scenes in (voornamelijk vanwege het uitstekende acteerwerk). Aangezien Paprika Steen bijna continue in beeld is, weet ze de film ook met gemak te dragen.

Actrice speelt een rol in een toneelstuk waar ze een vrouw is die aan de drank is en wiens huwelijk op de klippen is gelopen. In het echt is haar leven niet wezenlijk anders. Ze probeert de draad weer op te pakken en de twee kinderen die bij haar ex wonen weer voor zich terug te winnen. Paprika Steen is best wel een favoriete actrice van me, en ze speelt in deze film ook weer prima. Maar toch is de film niet zo goed als hij zou moeten zijn. Op de een of andere manier weet hij niet van de grond te komen. Het komt ook allemaal te geforceerd over. Dit moet een goede film worden. En misschien juist daarom ging het hier mis.