Dungeons & Dragons: Wrath of the Dragon God (2005)

Fantasy

geregisseerd door Gerry Lively
met Mark Dymond, Clemency Burton-Hill en Bruce Payne

De kwade magiër Damodar heeft, na een lange zoektocht, de kwaadaardige zwarte orb met daarin de krachten van de Drakengod Falasuur in zijn bezit gekregen. Met de kracht van de bol kan hij zijn wraak op het koninkrijk van Ismir beginnen. Berek, de alom geroemde legercommandant, kiest een groep van vier mensen om de orb te stelen van Damodar. De krachtige zwaardvechtster Lux, de tovenares Omarline, de priester Dorian en de dief Nim. Samen vechten zij tegen de steeds machtiger wordende Damodar en zijn leger van vreselijke creaturen. Ondertussen in Ismir, werkt de vrouw van Berek, Melora, samen met de andere magiers, aan een manier om de kwaadaardige orb te vernietigen terwijl zij lijdt onder een steeds erger wordende vloek opgelegd door Damodar, die haar van binnenuit opeet.

1 ster nog maar? Ik heb er tot nu toe op IMDB een hoop goede dingen over gelezen...

Weet iemand of er ergens een trailer te vinden is?

avatar van stan
Alsnog is een 5.2 op imdb niet egt heel hoog, maar hoger dan veel andere films

sorry ik kon nog niks vinden over een trailer

Deze sequal is zeker niet slecht en veel meer waard dan de 1,25 die hij nu krijgt. Het grappige aan deze film vond ik dat de personen sterk overeenkomen met de "characters" zoals je ze in het spel kan kiezen (fighter, priest, wizard en zo).
Vermakelijke film voor liefhebbers van het genre en een must voor D&D-spelers c.q. ex-spelers zoals ik.

3,5 *

avatar van Flipman
Ik moet zeggen die poster ziet er cool uit! En slechter dan zijn voorganger kan bijna niet.

Nou ja, de visual effects van die Film waren niet slecht, de wereld zag er zelfs erg leuk uit! Alleen zo'n kut verhaal, slecht geacteerd, verschrikkelijk einde en een heleboel cliché's.

avatar van moviefreak#1
Heeft dit iets te maken met die tekenfilmserie die ik vroeger wel eens keek ? Een tekenfilmserie met een tovenaar in een groen pak en een kleine jongen met een geit (of zoiets althans). Ik meen dat dat een stelletje kinderen waren die via een soort kermisattractie in een vage wereld terechtkwamen.

Deze dus :

Dungeons & Dragons

avatar van De GeuS
Met dat tovenaarskind die telkens de verkeerde dingen uit zijn hoed toverde en dat éénhoorntje etc.... en nee dat heeft er niks mee te maken....

avatar van moviefreak#1
Oh dat is wel jammer, dat vond ik altijd wel leuk

p.s. Geitje / éénhoorntje ... allemaal één pot nat

avatar van De GeuS
Tja, de film straal wel een wat volwassener sfeer uit dan het ultra belabberde eerste deel. Verder zitten er bij vlagen best aardige visuele trucjes tussen ondedanks het magere budget. Over het algemeen blijft het op alle fronten povertjes. Er zit in elk geval iets een stijgende lijn in; 2*

avatar van ChielB
De verwachtingen blijven steeds hoog bij het horen van de titel Dungeons & Dragons, maar toch blijft het een grote anti-climax.

Geef mij maar een verzamelbox van de tekenfilm-serie.

De verwachtingen waren niet zo hoog na het zien dan de eerste versie... maar uiteindelijk heb ik hem toch maar gekeken en wat bleek...???? Best wel een goeie film leuke special effects en als je het spel kent... is hij ook nog s waarheidsgetrouw nagemaakt (of andersom dat weet ik ook niet hihi) ik geef hem daarom een 4*

p.s. ik hou toch wel van dit soort films... Hoe nepper hoe mooier...

weet iemand waar de trailer staat???????

Vandernagel
Een eenvoudige doch amusante film. Ik kreeg precies waar voor mijn "geld". Er wordt magertjes geacteerd, de setting is magertjes, de effects zijn magertjes, kortom alles was eigenlijk matig. Maar toch heb ik mijzelf prima vermaakt bij deze B-film. Veel meer dan bij de meeste films van tegenwoordig.

2,5 sterren

Sterk vervolg op een matig eerste deel (dat toch vermakelijk was). De acteurs zijn onbekend, maar zeer goed terwijl men met een beperkt budget toch aardige special effects heeft kunnen neerzetten. Voor de Dungeons & Dragons spelers onder ons valt er een hoop bekends te zien, al vraag ik me nog steeds af welke speler in het echt zijn cleric zo suicidaal aan zijn einde zou laten komen tegen een draak?

avatar van hellboy.ray
in vergelijking met de eerste film, vond ik deze toch vrij slecht.
Bruce Payne acteerde nog meer over-the-top, de sfx zagen er zeer slecht uit en het verhaal was ook zeer zwak.
Misschien heb ik toch iets te veel verwacht