Boy on a Dolphin (1957)

Alternatieve titel: La Sirena y el Delfín

Avontuur / Romantiek

geregisseerd door Jean Negulesco
met Alan Ladd, Clifton Webb en Sophia Loren

Phaedra (Sophia Loren) is een beroepsduikster die tijdens haar werk het wrak van een gezonken schip ontdekt. In het schip vindt zij onder andere een beeld van een jongen die op een dolfijn zit. Samen met haar vriend Rhif probeert zij het beeld te verkopen aan Dr. James Calder (Alan Ladd), een Amerikaanse archeoloog die werkt voor een Grieks museum. Als het museum geen geld blijkt op te brengen, wendt Rhif zich tot Victor Parmalee (Clifton Webb), een rijke Amerikaanse kunstverzamelaar die geïnteresseerd is in het beeld en de overige schatten uit het wrak. Ondertussen is Phaedra echter gesteld geraakt op Calder en moeten zij samen trachten om Rhif en Victor voor te blijven en de waardevolle spullen uit het schip te redden.