Barbara (1997)

Denemarken

geregisseerd door Nils Malmros
met Anneke von der Lippe, Lars Simonsen en Trond Høvik

De jonge dominee Poul Aggersoee (Lars Simonsen) komt aan op de Faroe Eilanden om een speciale dienst te geven. Daar ontmoet hij de prachtige Barbara (Anneke von der Lippe), die met twee dominee's getrouwd is geweest, maar die vrij snel na elkaar overleden. Ondanks waarschuwingen uit zijn omgeving valt hij voor haar onschuldige en zedeloze charmes. Wanneer de charmante en galante Andreas Heide op het eiland arriveert komt er een grote spanning in hun liefdesleven.

avatar van jan66
Ik had de hoop dat deze film de sfeer van Babettes Gæstebud (1987) zou benaderen.
Helaas, de scenery is mooi, maar de sfeer blijft uit...
Barbara moet het niet hebben van het verhaal of de acteurs, enkel van de mooie omgeving/shots.

2,5* voor de scenery.