On a Clear Day You Can See Forever (1970)

Muziek / Komedie

geregisseerd door Vincente Minnelli
met Barbra Streisand, Yves Montand en Bob Newhart

Hij geeft les in psychiatrie, en hypnose maakt deel uit van zijn lessen. Een helderziende dame komt bij hem omdat ze snel moet stoppen met roken. Hij helpt haar, omdat hij wil bewijzen dat haar helderziendheid een truc is en ontdekt bij toeval dat ze een vorig leven had in 1814. Hij laat haar terugkomen tot hij het bewijs heeft dat het slechts toeval is en berust op haar fantasie.

FisherKing
Zoals in deze poster zie ik Strooizand het liefst !

MFEO
FisherKing schreef:

Zoals in deze poster zie ik Strooizand het liefst !

Hou toch op met deze onzin berichtjes!!!!!

Dustyfan
Betere poster toegevoegd

Justice4All
Zegt niet veel. Wie weet wordt het niet geaccepteerd.

FisherKing
Poster blijft OK

lezertje
Schitterende en kleurrijke Vincente Minnelli musical met storende liedjes, die te oppervlakkig zijn en daardoor niets aan het verhaal toevoegen. Zonder de liedjes had de film het benodigde half uur korter gekund en was het een perfecte komedie geweest. Het lukt Yves Montand niet om de nodige tegengas te geven aan het heerlijke spel van Barbra Streisand die in één woord groots is in de hoofdrol.