• 8.222.802 stemmen

Geregisseerd door: William Tannen

Met onder meer: Kris Kristofferson, Treat Williams en Rip Torn

Releasedatum: 6 juni 1985

Over Flashpoint

"A wrecked jeep.... A skeleton.... A rifle... $800,000 dollars in cash"

Twee grenswachten uit Texas vinden een jeep die 20 jaar lang begraven is geweest in de woestijn, met een skelet en een doos met 800.000 dollar. Ze besluiten om het geld te houden, en proberen voorzichtig de herkomst van het geld te achterhalen. Al snel wemelt het er van de FBI-agenten, en blijkt de jeep te maken te hebben met de aanslag op John F. Kennedy. De FBI-agenten willen de zaak daarom stil houden, en iedereen die met de jeep te maken heeft het zwijgen opleggen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van xangadix

xangadix

Deze kreeg ik vandaag binnen uit Canada en ik heb er maar iets meer dan 5 euro voor hoeven betalen. Het blijft een prima film en eindelijk kan ik mijn tot op de draad versleten VHS wegdonderen.

avatar van Waku

Waku

Sterke actiethriller.

De film houdt de spanning goed vast.

verrassende produktie

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Een doordeweeks consumptieproduct. Wel fatsoenlijk gefilmd, verder een warrig en onwaarschijnlijk verhaal met toch enkele verrassingen. Het duurt ook wel even tot de film op gang komt. De harde middelmaat.

avatar van Leno

Leno

Vermakelijke actiefilm met stoere doch kwetsbare mannen (typisch jaren 80 karakters), goede rollen van met name Kristofferson, die flink in de problemen komen. De setting is goed en het tempo ligt best hoog. Diepgang in het verhaal of bij de karakters hoef je niet te verwachten, een verrassende climax wel.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Kris Kristofferson is een klassebak van een acteur, dat blijkt ook uit deze film maar weer eens. Een erg leuk verhaal dat ik nog uit mijn jeugd wist te herinneren, heeft mij jaren gekost om achter de naam van de prent te komen. Maar gelukkig is die boven water, net als het lijk dat in het verhaal boven komt drijven.

Heerlijk stuk conspiracy theory, zeg nou zelf er stinkt echt iets bij de zaak Kennedy en diens vermeende moordenaar Lee Harvey Oswald. De film geef een leuke draai als uitkomst van een scenario, puur fictief maar waarschijnlijk wel een verhaal om ons wakker te houden wat betreft de moord op JFK.

Een zeker bovengemiddelde tv-film van HBO die te bewonderen valt op die specifieke kanaal die niet meer weg te denken is.

scorsese

Matige film waarin twee grenswachters een doos vol geld vinden en besluiten het zelf te houden. Het plot weet simpelweg niet echt te boeien en het duurt ook veel te lang voordat het echt goed op gang komt. Spannend wordt het ook niet echt. Wel een sfeerverhogende muziekscore van Tangerine Dream en ook wel een leuk einde.

avatar van clubsport

clubsport

Lekkere wegkijker over 2 grenswachters die een koffer met geld vinden begraven in de woestijn samen met jeep en al .

Dat het te maken heeft met de JFK assasination komt pas op het laatst wel iestwat sumier aan bod maar

de hints eerder al zetten je op het spoor .

Kris Kristofferson zit lekker in zijn rol en ook Treat Williams ( echt zo'n acteur die je van gezicht goed kent maar waarvan je de naam vaak vergeet ) doet het prima .