Funny Lady (1975)

Biografie / Komedie

geregisseerd door Herbert Ross
met Barbra Streisand, Omar Sharif en James Caan

Fanny Brice (Barbra Streisand) is een groot zangeres, showgirl en musicalster. Ze is getrouwd met de charmante Nicky Arnstein (Omar Sharif). Helaas neemt haar leven een drastische wending als Nicky een echtscheiding aanvraagt. Samen met haar goede vriend Bobby (Roddy McDowall) gaan ze op zoek naar nieuw materiaal in diverse clubs, daar maakt ze kennis met club-eigenaar Billy Rose (James Caan), ze is onder de indruk van deze man, die prachtige liedjes schrijft. Billy heeft een eigen willetje en dit botst regelmatig met het willetje van Fanny. Toch laat ze zich overhalen om een grote rol te spelen in de eerst geproduceerde musical van Billy Rose. Dit wordt een grote fiasco, alles wat er mis kan gaan, gaat mis. Gelukkig is er Fanny, met haar jarenlange ervaring weet ze van de musical een succesvolle show te maken en Billy leert veel van haar.

vic
vervolg op Funny girl

avatar van Ewing Oil
Deze film is samen met "Yentl" een van mijn favoriete Barbra Streisand films, de muziek uit deze film is geweldig, en de soundtrack van "Funny Lady" draai ik ook erg vaak, jammer dat er niet meer van dit soort musicals worden gemaakt.

Top film

Ik vindt haar echt tegek he Ms Streisand,
en haar films zijn ook echt mooi ....
een 3 half *