ad

Geregisseerd door: Craig Gillespie

Met onder meer: Billy Bob Thornton, Seann William Scott en Susan Sarandon

Releasedatum: 14 februari 2008

Over Mr. Woodcock

"Letting Go of Your Past Is Hard... Especially When It's Dating Your Mom."

John Farley is schrijver van zelfhulpboeken, die terugkeert naar zijn geboorteplaats. Hier ontdekt hij dat zijn moeder verliefd is geworden op zijn oude aartsvijand, Mr. Woodcock, de gymleraar. Deze man heeft hem jaren van fysieke en psychische ellende bezorgd en John zet alles op alles om te voorkomen dat zijn moeder met deze bruut trouwt.

imageimage

avatar van Thomas83

Thomas83

Dit had iets leuks kunnen worden, zeker met Billy Bob Thornton in de titelrol, maar helaas gaan de grappen te vaak over de top en erg veel zijn ook pijnlijk slecht, allemaal ook pijnlijk slecht geacteerd, het lijkt vaak op teksten oplezen. Sean William Scott als John Farley is ook niet bepaald geslaagd. Allereerst, het is al minstens 5 jaar geleden dat de laatste fatsoenlijke American Pie-film uitkwam, en hij moet dat soort komische bijrollen spelen, een goede hoofdpersoon is hij niet. Alleen Billy Bob is af en toe nog wel aardig in zijn rol, ondanks de slecht geschreven grappen en zijn idiote naam. Jammer ook van de "gevoelige" en "leerzame" stukjes op het einde, de welbekende metamorfose is zelfs eng radicaal. De kleine montage- en cameratrucjes dragen wel wat positiefs bij. 1.5*

avatar van JustMike

JustMike

slecht verhaal, maar 'Seann William Scott' is een van mijn favoriete acteurs, dus ik moest hem zien. Het verhaal was op sommige plekjes een beetje moeilijk te volgen.

avatar van Al DeNiro

Al DeNiro

Dit is echt een leuke film.

Billy Bob is zo heerlijk droog

avatar van m1701

m1701

• 2094 stemmen

Tja film was niet goed en niet slecht

af en toe wel hele leuke stukjes, maar soms ook een beetje saai.

Thornton speelt zijn echt geniaal

Leuk voor een keertje

avatar van Leno

Leno

Het enige dat de moeite waard is aan deze film is Thornton die een voor hem bekend karakter speelt maar daar wel goed in is. Het voorspelbare moralistische verhaaltje is bij tijd en wijle schaamteloos en Scott voegt ook weinig toe.

avatar van 20MadeMoiselle

20MadeMoiselle

Ach, ik heb wel moeten lachen toen Sean van die loopband flikkerde, recht in de achterstaande rotzooi. :}

Best een leuke film, Sean William Scott blijft een zeer komische acteur.

avatar van matjuh

matjuh

Tja, je kunt soms wel is lachen, maar van dit soort films houdt ik echt niet. Het verhaal is helemaal niet goed,

kind heeft erge leraar, leraar martelt kind, kind wordt beroemd, leraar wordt de peetvader van het kind..

Leuk hoor,

wel eens gelachen, maar dat was bij vlagen..

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Weet nog net te vermaken.

Alhoewel ik toe moet geven dat er veel meer te behalen is met deze cast, en dat het jammer is dat naast het standaard einde ook de grappen (en daarmee de hele film) erg voorspelbaar zijn (alhoewel ik moet toegeven dat ik dacht dat het opgenomen sex-filmpje ook nog wel ergens geopenbaard zou worden).

Krappe voldoende, maar eigenlijk teleurstellend.

avatar van panjoe

panjoe

De enige film waarbij ik ooit uit de zaal ben weggelopen, en dat zegt genoeg lijkt mij zo...

De hele zaal lachte constant terwijl mijn lotgenoot en ik om ons heen keken en dachten "wát was er zo grappig?". En de enige keer dat wij echt stuk gingen (als er een stoel tegen een kind z'n oog wordt gegooid) was iedereen stil .

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Best leuk. Interessant om te zien wat onze hoofdrolspeler allemaal in zijn hoofd haalt ten overstaande van die vreselijke leraar. Deze situaties zijn regelmatig ook erg vermakelijk. Vooral die scene met die loopband spring er aardig uit.

avatar van Whunter

Whunter

Als ik de titel al voor me zie moet ik alweer lachen. Als je een beetje sadistisch bent aangelegd, dan heb je hier een goede film aan. Ik hoef maar aan deze film te denken en ik lig alweer in een deuk. Goed verhaal en mooi gebracht. De dode momenten brengen je weer tot bedaren al duurt dat nooit echt lang.

avatar van K. V.

K. V.

Deze is beter meegevallen dan gedacht. Sean William Scott kende 'k alleen van American Pie, maar in deze film speelt hij toch een iets volwassener rol en doet dit dan ook met verve. Billy Bob Thornton (toch wel de ster van de film) mag weer z'n vertrouwde rol spelen, die van brompot en dit kan hij als de beste. Susan Sarandon speelde eerder een kleine rol, dus moet je van haar niet zo veel verwachten.

Het verhaal is niet zo speciaal, maar stoorde niet. Verwacht zeker geen grootse komedie, maar eerder een met enkele grappige momenten en uitspraken. Eens goed om via tv te bekijken.

avatar van witboek

witboek

Soms wel grappig,maar ja dat heb je nu eenmaal met zo'n domme films.

avatar van Dick2008

Dick2008

Fijne komedie dit, .. zucht ... of je moet kunnen lachen om de sadistische manier van lesgeven van meneer Woodcock. Ik kon hem met moeite uitkijken, veel te ver gezocht allemaal. 2.0

avatar van Wouter

Wouter

Ik vond het wel vermakelijk, afgezien van het voorspelbare einde.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Onverwacht geinige film waarbij ik niet echt een idee had welke kant het verhaal op zou gaan. Fijn anderhalf uurtje zonder al te veel poespas.