ad

Genre: Komedie / Muziek

Geregisseerd door: Susan Stroman

Met onder meer: Nathan Lane, Matthew Broderick en Uma Thurman

Over The Producers

New York, 1959. Max Bialystock was ooit een grote Broadway-producer, maar momenteel zijn al zijn producties gegarandeerde flops. Hij ziet zijn redding in de komst van de neurotische accountant Leo Bloom, die hem laat inzien dat flops zelfs veel lucratiever kunnen zijn dan succesvolle shows. De enige voorwaarde is dat de shows ook echt absoluut onsuccesvol zullen zijn. Teneinde dit te bereiken besluit het duo de musical 'Springtime for Hitler' te produceren. Dat moet wel een flop worden... toch?

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2035 stemmen

Avatar schreef:

Nu overdrijf je toch wel Tommykonijn. De film is niet zo denderend, maar ook niet slecht.

Dat vindt jij, ik vond er niet doorheen te komen!

avatar van Avatar

Eerst en vooral, let eens op je zinsbouw. En als er "jij" achter een werkwoord komt, is het nooit met een dt.

Dus jij vond onze duif, den Adolf, niet grappig? Ik denk dat ik in die scene zowat het hardst gelachen heb in de hele maand.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2035 stemmen

Opzicht was die scene wel geinig ja, maar ik kan niet zeggen dat ik daar het hardtste om heb moeten lachen. Ik zeg ook niet dat werkelijk ALLES slecht was anders had ik wel een 0,5* gegeven, maar opzicht vond ik dit een vreselijke film.

avatar van mandje2002

mandje2002

Remake van het orgineel uit 1968 van Mel Brooks, is wel leuk maar de eerste film blijft het leuks gezien de melige stijl van Mel Brooks!!

Onderhond

Histerisch.

Da's wel het minste wat je over deze film kan zeggen. Gek genoeg is de film net op die momenten op z'n best. De karikaturen zijn zo vet en aangezet neergezet dat het eigenlijk terug best grappig wordt. Ferrell die zonder gene z'n Duitsertje neerzet is toch best grappig.

Sommige komische musical stukjes waren ook best leuk. Het dansje van de omatjes is bijv. erg grappig, de film had best meer van deze scenes mogen hebben. Verder ook een aantal acteurs (Broderick) die ik normaal niet kan luchten maar hier toch best wat komische aanleg blijken te hebben.

Jammer dan ook dat er teveel gewone, te lang gerekte musicalnummers inzitten, en dat de film in z'n geheel sowieso véél te lang is. Wie verzint het om dit langer dan twee uur te laten doorgaan. De rek is er helverwege wel een beetje uit en er zitten iets te weinig echt grappige momenten in om geboeid te blijven kijken.

Er zijn niet al te veel films die een speelduur van twee uur of langer kunnen rechtvaardigen, deze behoort zeker niet tot dat selecte groepje. Gemiste kans, want verder zaten er erg leuke dingetjes in.

avatar van Bijdevaate11

Bijdevaate11

pfff wat een irritante film is..... echt te lang ook kanonnen. En MattheW Broderick is hier al net zo irritant als in inspector gadget

avatar van einalem

einalem

een snelle film, waar je je wel even in moet komen , maar verder goede film , en een hoop gelachen en de eerste versie was al in 1968 , gedurfd voor die tijd

vier sterren

avatar van Pollypeachum1

Pollypeachum1

Goede musical met een hoop onzinnige humor.

De show over de nazi´s was wel even slikken, want ik denk dat dat toch te dicht bij ons staat. Het is niet iets waar we in Nederland grapjes over maken. Maar toch kon dat op een gegeven moment ook een lach op mijn gezicht krijgen.

Tarkus

Ik vond deze remake van de beroemde Mel Brooks film wel leuk.

Goede rolverdeling, en een leuk verhaaltje.

Maar het is vooral wel de muziek die het bij mij deed.

Niet iedere musical die ik al heb gezien viel me in de smaak, maar dit is er eentje die het wel deed.

Ruim 2 uur heb ik van deze film kunnen genieten.

En een pluspunt, de verrukkelijke Uma Thurman, die het in een musical dus ook prima doet !!