ad

Genre: Komedie / Muziek

Geregisseerd door: Susan Stroman

Met onder meer: Nathan Lane, Matthew Broderick en Uma Thurman

Over The Producers

New York, 1959. Max Bialystock was ooit een grote Broadway-producer, maar momenteel zijn al zijn producties gegarandeerde flops. Hij ziet zijn redding in de komst van de neurotische accountant Leo Bloom, die hem laat inzien dat flops zelfs veel lucratiever kunnen zijn dan succesvolle shows. De enige voorwaarde is dat de shows ook echt absoluut onsuccesvol zullen zijn. Teneinde dit te bereiken besluit het duo de musical 'Springtime for Hitler' te produceren. Dat moet wel een flop worden... toch?

imageimageimageimageimageimageimage

Lick Me-Bite Me

avatar van sn@ke

[email protected]

• 2077 berichten

Trailer was geinig. Ferrel als hitler op broadway.

Wouter

Als ik de trailer zie snap ik niet dat de film remade is.

avatar van streeter

streeter

het is geen remake van de film.

De musical is de meest successvolle musical ooit op Broadway in de korte tijd dat het er al is, en geen andere produktie heeft zoveel Tony's gewonnen.

Alsnog... ik heb de Broadway show met Lane & Broderick een paar jaar terug gezien en deze film versie is er niet mee te vergelijken. De hoofdrollen zijn fantastisch, maar de produktie zelf is een beetje te letterlijk vertaald van de musical - het is net alsof je een toneelstuk kijkt (of een sitcom, met 3 muren). Ik leun tegen de *** 1/2.

Blijf trouwens voor de aftiteling voor twee liedjes, en daarna een cameo van Mel Brooks.

Rare trailer dan.

avatar van johanm3

johanm3

Trailer zier er echt ontzettend grappig uit! Lijkt me een erg leuke film!

avatar van olivier

olivier

streeter schreef:

het is geen remake van de film.

Dit is wel een remake, het is gebaseerd op screenplay van de gelijknamige film uit ik geloof 1968. Remake dus. Uitstekende film trouwens, laat je niet misleiden door de eerste 45 minuutjes, 'the producers' is een op en top joodse komedie en in tijden hebben we er geen gezien die zo recht voor de raap was. 3*

avatar van IcU

IcU

Toen ik de trailer zag in de bios was het de eerste keer dat ik Uma Thurman écht aantrekkelijk vond.

avatar van olivier

olivier

Ze is niet aantrekkelijk in deze film, ze is VER-RUK-KE-LIJK. Geloof me, ga naar de film en je ogen vallen zowat uit je kassen; het water loopt je in de mond, en voor één maal hebben we het dan niet alleen over de one-liners of ontknoping.

avatar van Matthis

Matthis

Heerlijke sit-back-and-relax musical film!

avatar van janhero

janhero

Voor mij echt leukste musical die ik ooit gezien heb.

Ik ben net echt een fan van Mel Brooks maar deze humor, muziek, teksten en acteurwerk is geweldig. Humor over een onderwerp waar we denk ik in ons land wat moeite mee zouden hebben

Ik ga hem denk nog vaak kijken'.

Uma Thurman, WAUW

avatar van silverfaustx

silverfaustx

hele goede musical comedy

avatar van bagger123

bagger123

Echt een leuke film waar je gewoon lekker voor moet gaan zitten, goede humor die vanaf het begin van de film al begint, en ik had af en toe de tranen over me wangen rollen van het lachen.

Gewoon kijken deze.

***½ ster

avatar van Dennis Lammrs

Dennis Lammrs

Swingende film. Heel leuk en naarmijnzegge goed geacteerd. Knap om een musical in een film om te zetten!

avatar van De GeuS

De GeuS

Leuke, onderhoudende film, maar bevat toch iets meer liedjes dan me lief is; 3*

avatar van M.M

M.M

Crap!

avatar van Norma

Norma

Veel slapstick, kleurige en kitscherige decors en ouderwets aandoende liedjes, dat is The Producers in een notendop.

Matthew Broderick vond ik verrassend goed en leuk, en mijn complimenten voor de danskunsten van Thurman, die overigens ook een grappige rol neerzet.

De komische momenten zijn allemaal nogal schreeuwerig en chaotisch (een beetje te naar mijn voorkeur) maar er zitten wel erg leuke dansscènes in.

avatar van First Angelus

First Angelus

Meest succesvolle musical?

Nu mss wel.

Maar ik denk dat The Phantom of the Opera net iets succesvoller is aller tijden.

Wouter

Er zijn wel succevollere.

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Het begon allemaal leuk en aardig, maar de film duurde echt veelste lang.

Ik vind dat kitcherige opzich wel leuk, en ook de liedjes erdoorheen enzo, maar dit werd me een beetje teveel plus dat het gewoon echt te lang duurde.

Er zaten wat grappige scene's in, en Thurman zet wel een leuke rol neer, maar dat was bij verre niet genoeg.

Het had leuk kunnen zijn, maar mij viel het tegen.

avatar van rh_schroder

rh_schroder

Ik had de tailler gezien en lach meteen in een scheur. ik dacht dat dit een leuke amerikaanse komedie moest worden maar het viel allemaal wat tegen. De film duurde te lang en was ook niet echt grappig op de stukjes van de trailer na dan. Ook kwam in de trailler niet goed naar voren dat er ook veel gezongen zou worden in de film. Het is een soort musical opzichzelf.

De film heeft potentie maar is niet optimaal benut 2,5 *

avatar van Günther

Günther

Ik vond het een schitterende film. Bovendien enorm grappig. Ik heb hier echt volop van genoten en de twee uur die de film duurt, zijn werkelijk voorbij gevlogen: 4,5*

kowen

Een matige film met ontzettend hilarische stukjes, die musical en die duitser waren hilarisch op andere momenten was de film juist om je dood te ergeren. Veel zang en overdreven geacteerd en daar moet je tegen kunnen.

Door het verhaal en de hilarische stukjes toch nog 3 sterren.

avatar van AGoos

AGoos

ik vond hem te lang...broderick te irritant...maar man wat was will ferrell geweldig...!! hij sleept twee van de de 2,5 * die ik deze film geef binnen....

avatar van grovonion

grovonion

• 2055 stemmen

AGoos schreef:

idem + ik ben geen musical vriend

avatar van wwelover

wwelover

• 2071 berichten

Ik heb genoten. Een vrolijke en erg grappige film. Leuke karakters, en zelfs Uma Thurman irriteerde me een keer niet. Je kan merken dat het werk is van Mel Brooks, en ben eigenlijk ook wel erg benieuwd naar het origineel van Brooks met Gene Wilder erin, niks voor niks toch een Oscar gewonnen plus nominatie voor Wilder. Ik vond in deze versie Will Ferrel geweldig en ook Broderick vond ik erg goed. En dan de kleine rol van Lovitz geweldig!

De muziek was ook erg leuk gedaan, grappige teksten en niks aan te merken op de kwaliteiten van de cast hun stemmen.

4* voor deze vrolijke film

avatar van nachtgekko

nachtgekko

Hier kon ik om lachen

Normaal ben ik niet zo van musical films, maar dit was leuk gedaan

avatar van WalterB

WalterB

Best grappige film, op sommige momenten een beetje langdradig en zwaar overdreven acteerwerk (moet je inderdaad tegen kunnen, anders is er weinig aan) veel zang en ook wel een mooi decor. Er zaten wat hilarische momenten in maar niet echt super veel; 3.5*

avatar van Katharina

Katharina

Ik hou van musical(film)s en ik vind Uma Thurman echt een geweldige actrice, maar deze film was een tegenvaller. Hij duurde veel te lang, ik kon mijn aandacht er bijna niet bijhouden. De musical was uiteindelijk erg grappig, maar de film in z'n geheel een stuk minder.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2054 stemmen

Dit is zonder twijfel een van de slechtste films die ik in tijden zag.. Na 70 minuten ongeveer erheen gekeken te hebben zonder ook maar een keer te lachen, glimlachen of iets anders 'goeds' heb ik hem maar uitgezet.. Matthew Broderick zie ik normaal wel graag spelen, en in het begin kon ik een beetje om hem lachen, maar daarna eigenlijk niet meer, Will Ferrell houdt de film nog een beetje recht maar hij kan dit zaakje helaas niet redden. Aan Nathan Lane irriteerde ik me erg veel, Uma Thurman was dan wel nog redelijk.. De humor : zoals ik al eerder zei heb ik eigenlijk nooit echt 'goed' kunnen lachen. Misschien kijk ik de film nog ooit eens af, maar dat zal waarschijnlijk niet gauw het geval zijn. De liedjes zelf waren ook niet spetterend vond ik. 1* voor Will Ferrell en een 0,5* erbij voor Uma Thurman.

avatar van Avatar

Nu overdrijf je toch wel Tommykonijn. De film is niet zo denderend, maar ook niet slecht.

Ik moet toegeven, zo'n muziekfilms zijn niet echt aan mij besteed en tijdens het begin van de film was ik me dan ook meer aan het ergeren dan goed voor je is. Maar naarmate de eerste 2-3 liedjes (pakweg 15-20 minuten) voorbij zijn begint de film wel wat te wennen. De eerste scene waar Will Ferell in voorkomt is zelfs zeer grappig! Jammer dat hij niet meer (op enkele keren na nog) in de film voorkomt want zijn rol als Nazi-lid is hilarisch! Zeker toen zijn vogel, Adolf, het Nazi-teken deed, ik lag plat. Voor de rest is de film matig; een paar uitspraken en situaties die zeker wel op de lachspieren werken, maar helaas worden die even vaak afgewisseld met mindere momenten. Daar kan zelfs de knappe Uma Thurman niets aan doen.

Besluit: De remake van The Producers (1968) is niet slecht, maar ook niet goed. Het is een matige film die je het ene moment weet te amuseren, maar het andere moment weet te vervelen. 2,5 sterren.