An American Tail: Fievel Goes West (1991)

Alternatieve titel: Een Avontuur met een Staartje: Fievel in het Wilde Westen

Animatie / Komedie

geregisseerd door Phil Nibbelink en Simon Wells
met de stemmen van Phillip Glasser, James Stewart en John Cleese

Een tijdje nadat de Mousekewitz's familie zich heeft gevestigd in Amerika, vinden ze dat ze nog steeds problemen hebben met katten. Daardoor beslissen ze om naar het Westen te gaan, waar hen beloofd wordt dat katten en muizen daar vredelievend samen leven. Maar het blijkt dat een gladde artiest, R. Waul, sinistere plannen heeft voor de muizen.

neo (crew)
ik vond vooral die kat erg grappig.

De hond heeft de stem van James Stewart!

Eva
Minstens zo leuk als deel 1.

avatar van Armin
Leuker dan deel 1. ***1/2

Wat_Jij_Wil
Wat is deel 1 en waarom staat die niet op deze site?

Die heet An American Tail (Een Avontuur met een Staartje)

Deze was echt vet grappig in het begin!

avatar van sn@ke
Ongelooflijk lang geleden dit , goede herringeringen : ****

l0n
Fievel is zoooo superschattig! (L)

Echt wel 5*

Leuk vervolg. Dat het liedje onderuit word gehaald is echt zó grappig, ik kwam niet bij voor zo'n vijf minuten. Toen ik het terugspoelde om te herzien was ik weer vijf minuten bezig .

Op 22 september komen beide American Tail-films uit op DVD!

avatar van Hilarious
Oh deze keek ik veel toen ik kleiner was. Hier heb ik veel goeie herinneringen aan. Ik zou hem graag nog eens opnieuw zien.

avatar van Flipman
Meeeeemories !!!

film_kaza
Bestond deze ook nog? Deze tekenfilms heb ik altijd al mee vonden vallen. Veel te kinderachtig, te weinig humor. Erg weinig woorden voor.

1 ster

avatar van Matchostomos
'Fievel Goes West' blijft na al die jaren nog steeds een bron voor een klein uurtje aangename nostalgie. Alleen is dit avontuur met een staartje op elk vlak inferieur aan zijn voorganger.

Het gemis van een Don Bluth laat zich blijken in een minder duistere animatie, al doen de makers naar analogie met het westerngenre best enkele leuke dingen.
Ook ditmaal krijgen we weer een resem aan kleurrijke personages (geweldige voice-acting van John Cleese en James Stewart), maar halen ze net niet het niveau van die in de voorganger.
Muzikaal is het echter wederom genieten geblazen. James Horner borduurt voor op hetzelfde elan, terwijl de muzikale intermezzo's de schwung erin houden.

Heb deze film in mijn jonge kleuterjaren gezien, ik was 4 en kon amper lezen, laat staan Engels verstaan en ik zapte wat op de Tv en zag deze tekenfilm. Ik was desondanks ik niet kon lezen en Engels verstaan totaal onder de indruk van deze film. Ik weet het nog als de dag van gisteren

Geweldig
5* ook al weet ik niet precies waar dit verhaal over gaat, de beelden waren al goud om te zien voor een kleuter van 4 jaartjes

avatar van Thomas83
Deel 1 vond ik destijds geweldig, en dit is best een leuk vervolg maar toch van een wat minder niveau.
Op zich best mooi getekend en wel een leuk verhaal voor alle leeftijden. De voice-acting is vrij goed en er zitten ook genoeg leuke grapjes in de film en ook wat aardige verwijzingen en metaforen. De liedjes zijn vrij leuk.
Vermakelijk tekenfilmpje, maar een echte topper is het ook weer niet. Een dikke 3*.

avatar van Ajax&Litmanen1
Jeugdsentimentje, was best vermakelijk en geinig maar niet meer dan dat. Het zag er wel mooi uit maar het was kwa verhaal en humor geen topper.

the lazy eye!

deTuinman
film_kaza schreef:

1 ster

je wat nog lang niet geboren toen deze tekenfilm uit kwam, laat staan deel 1

in die tijd konden er weinig disney's aan tippen

avatar van AGE-411
Howhow.
Het is vast 10 jaar geleden dat ik deze nog zag.

avatar van erwku
allemachtig, ik kom er net achter dat James Stewart hier een stem in doet. De enige reden om dit jeugd sentimentele tekenfilmpje nog eens te zien

is dat een recensie?

avatar van erwku
Iron Maiden schreef:
is dat een recensie?

Ja en ook nog eens mijn mening, goed he

niet echt.

Waarom zo'n lage normering! Hij is misschien minder bekend maar ik vind hem nog beter dan mening disney film! De tekeningen zijn prachtig gedaan en ook al vind ik hem wat aan de korte kant, er zit genoeg humor vreugd maar ook verdriet in om dit tot een mooi en ontroerend geheel te maken

avatar van matthijs_013
blow schreef:

Helemaal met je eens. Dit is gewoon hoe tekenfilms horen te zijn. Ik kon er zelfs als 18-jarige nog van genieten.

avatar van Mug
Mug
Teleurstellend vervolg op An American Tail van Don Bluth, die deze keer niet aan het roer staat. Zijn Disney-stijl is terug te vinden in de reeds bestaande figuren, maar qua uitwerking + grappen is de invloed van 'oude cartoons' zeer aanwezig. De meeste liedjes zijn ook nog eens vreselijk. Je zou bijna denken dat dit vervolg 10 jaar ouder is dan de voorganger.

Gelukkig valt er veel te genieten met de vele verwijzingen naar klassieke films, vooral westerns, ja, ook die met James Stewart, wiens stem (en laatste filmrol) opgevat kan worden als een hommage.

John Cleese is overigens ook de enige stemrol met bovengemiddelde kwaliteit.

avatar van TheLionKingFan
Wat een fantastisch grappige film is dit!
Eerst vond ik deze niks aan maar nu wel!

Dogfish.

aylilaatje
review van ayla,7 jaar

ik vind het een goede film.
Vooral toen dat zusje ging zingen voor de katten vond ik mooi.
Ik vind het een spannende en grappige film.

avatar van royals
Echt een kinderfilm inderdaad. Maar ik moet eerlijk zeggen dat deze film veel beter tot zijn recht komt op een groot bioscoopscherm dan op de tv. Enige minpunt dat de film maar 75 minuten duurt, in mijn mening te weinig tijd om een goed verhaal op te bouwen.

avatar van Rico120
een leuke film en grappig ook

op sommige stukken kon je me letterlijk weg schapen van de voer zo grappig vond ik deze film