Disraeli (1929)

Alternatieve titel: Disraeli: The Noble Ladies of Scandal

90 minuten / 87 minuten (Turner library print)

geregisseerd door Alfred E. Green
met George Arliss, Doris Lloyd en David Torrence

Londen, 1874. Een oude man ploetert op een groot kantoor. Het is zijn taak om te zorgen dat de controle over het Suez-kanaal niet in verkeerde handen valt. Al zijn talent en macht moet hij aanwenden om te voorkomen dat Rusland straks Azië en Brits-Indië kan domineren. Een vrouwelijke spion en corrupte Egyptische leider zijn de hindernissen die hij moet nemen om een politieke ramp te voorkomen. Zal hij falen of zal hij zegevieren en daarmee zijn naam, minister-president Benjamin Disraeli, voorgoed in de geschiedenisboeken laten optekenen?