The Living Desert (1953)

Alternatieve titels: A True-Life Adventure: The Living Desert | De Levende Woestijn

Familie / Documentaire

geregisseerd door James Algar
met de stem van Winston Hibler

Centraal staat het leven van planten en dieren in de woestijn in deze documentaire van Disney. Reptielen, wilde varkens, insecten, muizen en vogels worden gevolgd tijdens hun dagelijkse routine en hun problemen met het vinden van eten, en niet zelf de prooi te worden van andere dieren.

Oscar winnaar Beste Documentaire

Waarschijnlijk de eerste film die ik in de bioscoop heb gezien (City, in Utrecht). Er stond een rij voor de kassa. Tegenwoordig heeft de EO het vakgebied 'levende natuur' overgenomen en zie je dit soort films zesmaal in de week op tv.

avatar van Dogie_Hogan
kappeuter schreef:
Oscar winnaar Beste Documentaire
Disney is daarom vermoed ik met een nieuwe poster gekomen.. mijn favoriet!

Jammer dat deze doc, nog niet op DVD verkrijgbaar is.