The Story of Robin Hood and His Merrie Men (1952)

Alternatieve titels: The Story of Robin Hood | Robin Hood en Zijn Vrolijke Kornuiten | Robijn der Bossen

Avontuur / Familie

geregisseerd door Ken Annakin
met Richard Todd, Joan Rice en Peter Finch

Engeland, 1190. Prins John is van plan zijn broer, koning Richard Leeuwenhart, naar de verdoemenis te helpen. Hij wordt daarbij geholpen door de corrupte sheriff van Nottingham. Dit komt echter Robin Hood ter ore, die in de bossen van Nottingham een rebellenbestaan leidt sinds de sheriff zijn vader heeft vermoord. Hij besluit een stokje te gaan steken voor Johns gemene plannetje...

Deze film komt als het goed is op 4 juli 2006 uit op DVD R1.
Bron: www.rottentomatoes.com

Vreemd toch dat de DVD nog nergens te koop is? Op www.disneyinfo.nl wordt dezelfde datum genoemd.
Zelfs het EAN-nummer is (al) bekend: 786936701135.

De DVD zou worden uitgegeven door Buena Vista Home Entertainment, maar voordat je op hun site mag kijken moet je eerst je hele hebben en houwen op straat leggen.
Daar pas ik dus voor.

Leuk is dat. Het blijkt dat deze DVD alleen maar te verkrijgen is via The Disney Movie Club:

The Disney Movie Club: The only way to get The Story of Robin Hood and 16 other Disney titles on Region 1 DVD

Zie hier meer informatie.

avatar van Brix
Deze prachtige Robin Hood versie verdient een ge-remasterde DVD release.
Helaas alleen verkrijgbaar in R1 versie, in hooguit redelijke beeldkwaliteit.
Af en toe nog wel eens op de Duitse TV te zien ( een wat uitgebleekte kopie)

Schandalig, want het is een van de allerbeste verfilmingen van de legende.