What Planet Are You From? (2000)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Mike Nichols (I)
met Garry Shandling, Annette Bening en John Goodman

Om zijn planeet te redden moet het ruimtewezen Harold naar de aarde om een vrouw te vinden bij wie hij een kind kan verwekken. Op de planeet heeft hij als beste het examen over het benaderen en omgaan met vrouwen afgelegd maar eenmaal op aarde komt hij erachter dat het handboek over de vrouw toch niet helemaal compleet was.

Niet een echte sciencefiction, maar meer een familiefilm over menselijke problemen bij aliens. De afzonderlijke hoofdpersonen worden naast emotieloos, stereotyp neergezet wat grappig en satirisch werkt. Special effects zijn er nauwelijks. Helaas komt het verhaal wat stuntelig over.