What Planet Are You From? (2000)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Mike Nichols (I)
met Garry Shandling, Annette Bening en John Goodman

Om zijn planeet te redden moet het ruimtewezen Harold naar de aarde om een vrouw te vinden bij wie hij een kind kan verwekken. Op de planeet heeft hij als beste het examen over het benaderen en omgaan met vrouwen afgelegd maar eenmaal op aarde komt hij erachter dat het handboek over de vrouw toch niet helemaal compleet was.

avatar van arne66
Dit was volgens mij wel een grappige film...
Ik ga hem donderdag zeker kijken.

Best vermakelijk dankzij de goede acteurs die aardige vertolkingen neerzetten. Helaas zitten er nauwelijks geslaagde grappen in, en tegen het einde wordt het helemaal karig. Het verhaal slaat natuurlijk nergens op, en we hebben het allemaal al eerdig gezien ook (bv. in My Stepmother is an Alien). Jammer dat ook in deze film de grappen veelal mislukken.

avatar van Fets
ik heb me wel geamuseerd

Het boeide me nét genoeg om niet in slaap te vallen. Misschien ligt het gewoon aan het genre, maar deze film is echt niets voor mij. Af en toe is het wel eens grappig, zoals bijvoorbeeld met de vibrerende penis, maar verder zit er niet veel goeds in.
De acteurs doen hun best, maar ik ben niet volledig overtuigd. Het is alsof ze zelf niet erg in het verhaal geïntresseerd zijn, of er niet genoeg in geloven.
Het einde is ook niet fantastisch: de vrouw veranderd wel héél snel van gedachten.
Wat me wakker hield, was dus niet het verhaal, maar de reacties van de (aardse) vrouw en de training op de verre planeet.
1* voor de moeite.

avatar van didier.depuydt
Dit is geen slechte film.Goed geamuseerd.

Dit is weer eens een staaltje van dikke *****. Bah, wat een film!

avatar van vph1272qm
leuke film, vooral door john goodman en ben kingsley.
de hoofdrol speler vond ik wat minder (en wat is ie lelijk!)
eigenlijk een vertelling over huwlijkse/ relatie problemen.

avatar van decicco
Zometeen te zien op rtl 7 eens kijken of het een leuke film is aan de trailer te zien wel.

avatar van erpunited
Ik vond hem redelijk om te kijken. Ik snap eigenlijk niet waarom maar bleef toch kijken. Het verhaal is eigenlijk slecht. Het acteren is ook nie geweldig. Je moet er gewoon nie bij nadenken en dan maar alles gewoon op je af laten komen, dan gaat het nog wel

avatar van decicco
Was wel een leuke film om even tussendoor te kijken maar ik zou hem niet voor een tweede keer bekijken het verhaal was inderdaad vrij bagger. Wat ik ook niet echt goed kon vatten toen de film begon stonden de genres boven in er stond dat hij eng was, dat er sex in voorkwam en dan er groftaal gebruik invoor kwam. Eng niet bepaald. Sex? Uhmm.. je zag niet eens een mooie scene. Groftaal gebruik ook niet dusja dat vind ik dan weer zoiets wat niet klopt maargoed.. toch 2,5 .

Meneer Bungel
Bij herziening niet zo grappig als tevoren, Shandling en Goodman kunnen daar ook weinig aan veranderen. Grappig dat Annette Bening net als in 'American beauty' een wat gefrustreerde makelaar speelt, maar Kingsley voegt helemaal niets toe. Deed me verder nog wel in de verte denken aan 'Coneheads' maar die is toch een stuk leuker. Hier gaat toch een hele halve punt af.

2,5*.

avatar van bellaatje
Ik ben er aan begonnen, maar de film kon niet boeien

Niet een echte sciencefiction, maar meer een familiefilm over menselijke problemen bij aliens. De afzonderlijke hoofdpersonen worden naast emotieloos, stereotyp neergezet wat grappig en satirisch werkt. Special effects zijn er nauwelijks. Helaas komt het verhaal wat stuntelig over.

Aardig filmpje voor op de zondagochtend

avatar van rox91
Het is af en toe een vage film maar wel vermakelijk.
Heb af en toe echt kunnen lachen om zijn doorzettingsvermogen en hoe hij alles verkeerd opvatte.