My Date with Drew (2004)

Documentaire

geregisseerd door Brian Herzlinger, Jon Gunn en Brett Winn
met Brian Herzlinger, John Mann en Lily Rains

Toen Brian Herzlinger 1100 Dollar won bij een spelprogramma besloot hij zijn droom waar te maken. Hij besloot een ultieme poging te wagen om zijn droomvrouw voor zich te winnen: Drew Barrymore. Brian bezoekt onder meer een helderziende en relatiebemiddelaar voor liefdesadviezen en huurt een Drew-look-a-like in om te oefenen voor de droomdate. Vervolgens gaat hij op pad om zijn grote liefde te versieren..

snap het eventjes niet....
hoezo documentaire???

avatar van BlueJudaskiss
Volgens mij is er voor dit soort films nog geen naam bedacht...volgens mij zou Super Size Me hier ook onder vallen.

avatar van Mug
Mug
Het genre 'documentaire' is nu eenmaal stukken breder en veelzijdiger dan dat men denkt...
Ach ja, vooroordelen.
Iemand een 'leuke' recensie?

Een niet onknappe man met een geweldig gek idee om met Drew te daten. Met slechts 1100 dollar (zoveel kost een sandwich voor haar)...

Opgezet, relaxed gekeken, en ik ben met de glimlach blijven zitten. Zo'n docu's wil ik wel meer bekijken. Voor mij 1100 euro en een date met Ryan Reynolds please!

Echt een goede Docu als je het al een Docu kan noemen. Het is meer dan alleen een date met Drew, in het begin lijkt het wel daarop maar er zit meer achter. Dromen zijn er om uit tekomen en daar draait het z'n beetje om. Kan niet teveel zeggen, kijk zelf maar.

Heerlijke feel good docu, erg vermakelijk en verfrissend......

Heb deze nog nergens gezien? Waar hebben jullie hem vandaan?

The Contender schreef:
Heb deze nog nergens gezien? Waar hebben jullie hem vandaan?

heb hem gehuurd bij Keeno.nl

savi_7 schreef:

heb hem gehuurd bij Keeno.nl

Ok dank je

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Erg charmante film.

De film doet qua stijl erg veel denken aan Super Size Me; een lekker luchtige documentaire, gevuld met veel humor, interessante en leuke interviews en een uiteindelijke (en uiteraard onvermijdelijke) boodschap die je dit keer niet met veel geweld achterin je strot wordt geduwd, maar die je gewoon voorzichtig en subtiel voorgeschoteld krijgt. Daar kunnen bepaalde filmmakers nog iets van leren.

Verder is de film gewoon erg plezierig om te kijken. Charmant in elkaar gezet, hier en daar stijlvol en een lekker vlot tempo. Bepaalde momenten waren ook erg leuk om te zien, zoals het maken van de trailer (met de professionele trailer- stem) tot het bezoeken van de première van Charlies Angels 2. Het is allemaal leuk in beeld gebracht en de film vliegt wat dat betreft voorbij. Als laatste is het plezier en de passie die in de film is gestoken erg duidelijk zichtbaar.

4 sterren.

Goede docu. Erg leuk om te zien hoe hij er naar toe werkt om de date met Drew te krijgen, en hoe die dan uiteindelijk verloopt.

Het is mij alleen maar duidelijker geworden waarom ik Drew ook alweer zo leuk vind

Geweldige film! Zeker 4* waard!

Follow that dream...

avatar van Japie Mol
Heerlijke docu, met een zeer sympathieke hoofdpersoon. Naarmate de docu vordert, hoopte ik ook steeds meer dat het hem ging lukken om Drew te daten. Ik vind Drew ook een zeer spontane actrice.

avatar van xangadix
Op zich een sympathieke documentaire en je gunt Brian zijn date ook wel, maar het wordt tegen het einde wel een beetje een kleffe Amerikaanse toestand. 3*

avatar van Nienke1981
Leuke film/documentaire. 3*

avatar van Ché Cliché
Ook ik vond het een heerlijke docu met een hoofdpersoon die je het echt allemaal gunde. Een aantal momenten in de docu het 'overdreven' trainen bijvoorbeeld bevielen mij wat minder, maar in het algemeen erg leuk. Zeker het moment dat de date offcieel doorgaat, dat hij praktisch zit te janken aan de telefoon is zo ontzettend leuk. . Verfrissende 'soapdocu'. 3,5 ster.

avatar van Gizzmann
Een bizar cijfer krijgt deze film hier

Dit was niet bepaald een bovengemiddelde docu, de film had eerder iets weg van een langere aflevering van MTV Made. Het enige verschil is eigelijk dat het concept een stuk leuker is. Dat is hetgene wat deze film aangenamer maakt om naar te kijken, al is het meeste niet veel bijzonders. Behalve het einde. Dit geeft absoluut de extra waarde waardoor de film alsnog op een voldoende uitkomt en toch erg feel-good is en zeker een goede boodschap bevat. Maar hoef hem alvast geen tweede keer te zien. 3*

avatar van Bubblez
Erg vermakelijke film. Ik eindigde met een glimlach. Leuk gefilmd, ookal niet altijd even boeiend. Goede muziek, toch wel grappige momenten. Een aanrader voor mensen die van de filmstijl houden en/of van Drew Barrymore
Én Grease2...

avatar van soom
Het is me een raadsel waarom een volwassen man zoiets achterlijks doet voor een vrouw die maar een jaar scheelt met hem. Get a grip on your life, dacht ik bij en na het zien van deze irritante en vervelende egotripperij. Met als dieptepunt een oh zo moralistisch lesje aan het einde. Drew is leuk, ja, en schattiger dan welk kindsterretje dan ook in E.T. Maar Brian kan naar de maan lopen met z'n achterlijke idee. Best wel huilen met de pet op.. 1*.

avatar van selientje
dat vind ik dus totaal niet waarom kan iemand z'n droom niet gewoon achterna gaan?
ik vond het een leuke film 4*

avatar van soom
selientje schreef:
waarom kan iemand z'n droom niet gewoon achterna gaan?
Kan inderdaad best wel. Maar ik vind deze semi documentaire gewoon veel te Amerikaans en ook zo ongelooflijk nep. Dat zou kunnen betekenen dat ik ook een afspraak met welke Bekende Nederlander dan ook zou kunnen maken? Kom op, dat is zulke onzin.

avatar van ®Tc
Wel een leuke documentaire. Leuk om eens even te relaxen en niet te veel te moeten nadenken. Wel amateuristisch gefilmd.

***

Hele leuke lieve film.
Misschien moet ik ook maar eens naar zo'n afterparty met een zelfgemaakte pasje.
Het blijft leuk om te zien hoe mensen reageren op een oude jeugdliefde... of ze nou onbereikbaar zijn of niet.

avatar van Gish
Aanrader, erg leuk gemaakt allemaal.
Dromen zijn geen bedrog.
En Drew is gewoon een snoepie natuurlijk.

avatar van notorious_kim
leuke en originele documentaire. Echt wel lachen met momenten. Wat dat een mens niet allemaal doet om zijn grote droom achterna te snellen.

avatar van Schildpad.
Echt een ontzettend leuke en hartverwarmende film! Ik vraag me af in hoeverre alles echt is (zijn er dingen in scène gezet?), maar dat doet niet af aan het originele concept en de leuke uitwerking daarvan. Leuk feelgood-einde, zonder dat het te overdreven wordt.

Jammer dat ik op basis van de recensies de DVD (voor maar 2,50 euro bij Free Record Shop) gekocht heb. Weggegooid geld. De hele film is een ongeloofwaardige documentaire hoe je een filmster moet gereiken. Het gaat meer dan een uur over 'netwerken'. Netwerken, netwerken en nog een netwerken. Ik bel die, die belt die en die belt die. Verschrikkelijk saai en totaal geen humor. Leuk als je op school iets moet leren over netwerken. Tegen het einde is de date eindelijk gemaakt en dan krijg je een 'gesprekje' waarbij ze alle twee nog de veren in de kont hebben zitten. Verschrikkelijk !!

avatar van otherfool
Leuk om deze gast op zijn queeste te volgen, al is het allemaal misschien wat magertjes voor een docu van 90 minuten. Toch weet de film het tempo over het algemeen behoorlijk hoog te houden en is de constant aanwezige feelgood factor fijn geruststellend. Het einde is natuurlijk classic, in hoeverre Drew een rolletje speelt is maar af te wachten maar het zag er wel lekker spontaan uit.

3*.

Leuke documentaire waarin iemand zichzelf 30 dagen de tijd geeft om een afspraakje met Drew Barrymore te regelen. Een origineel en leuk gegeven over iets waar iedereen wel eens over fantaseerd. Het geheel komt soms iets te spontaan over waardoor het lijkt of het hier en daar geënsceneerd is. Maar de charmes van de maker en de overgave waarmee hij zich op zijn missie stort zijn zeer aanstekelijk, wat dit aangenaam kijkvoer maakt.

Was aardig maar geloofde t uitndelijk niet