ad
  • 8.105.306 stemmen

My House in Umbria (2003)

Drama | 109 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Italië

Geregisseerd door: Richard Loncraine

Met onder meer: Maggie Smith, Chris Cooper en Timothy Spall

Releasedatum: 25 mei 2003

Over My House in Umbria

Nadat een terrorist een trein opblaast, komen de vier overlevenden bijeen in de villa van één van de overlevenden, de romanschrijfster Mrs. Delahunty, op het Italiaanse platteland in Umbrië. De anderen zijn een op leeftijd zijnde Britse generaal, een jonge Duitse man, en Aimee, een Amerikaans meisje dat door de aanslag wees werd. Wanneer de oom van één van de overlevenden, een weeskind, zijn nichtje komt opeisen, ziet de eigenares van het landhuis dat niet zitten. Adaptatie van een novelle van William Trevor.

Mrs. Emily Delahunty

The General

Thomas 'Tom' Riversmith

Inspector Girotti

Dr. Innocenti

Rosa Crevelli

Signora Barcini

Moviestar

Mooie film met een fantastische Maggie Smith. Ze neemt je helemaal mee met haar reis en kent haar steeds beter naar het einde toe. Erg mooi gespeeld tevens door de rest van de cast, Chris Cooper deed het zo goed dat ik hem zelf ook iritant en onbeschoft vond, alleen het einde vond ik nogal open. 4*

avatar van RRT

RRT

Ik vond het een redelijke goede film. Maar zaten m.i. juist wat hiaten in 't karakter van Mrs.Delahunty. Wordt geprobeerd met wat flashbacks dat wat uit te diepen, maar had denk ik beter gekund. Eind was niet open, duidelijk genoeg.

Werd goed geacteerd, en beelden van omgeving waren erg mooi.

RRT schreef:

Eind was niet open, duidelijk genoeg.

Ik vond het einde open omdat je niet weet wat er nu met Werner gebeurt is en of hij nog terugkomt en of ze allemaal daar blijven, of het meisje nu weer terug gaat naar Amerika, of dat Mrs. Delahunty nu weer gaat schrijven, hoe het met de tuin is enz...

RRT schreef:

Eind was niet open, duidelijk genoeg.

avatar van RRT

RRT

Werner blijft weg.(is op de vlucht) De generaal dacht alleen aan weggaan omdat 't meisje weg ging.(dus blijft hij nu) Mrs.Delahunty had weer inspiratie.(dus zal wel weer gaan schrijven) En heb uit betrouwbare bron vernomen dat de Riddersporen genekt zijn, door een dik pak sneeuw!

RRT schreef:

dan is het inderdaad geen open einde, nog maar eens zien

avatar van Alittleromance

Alittleromance

Zeer prachitge film, met ontzettende mooie beelden, zeer knap camera werk al la David Hamilton. Prachtige actrisse prestatie van Maggie Smith en het kind Emmy Clarke is een natuurtalent.Spijtig dat deze film niet zo bekend is.Deze film verdient 4 sterren. Het moet niet altijd actie en geweld zijn.

avatar van Verena Post

Verena Post

RRT schreef:

Werd goed geacteerd, en beelden van omgeving waren erg mooi.

Vind dit ook, niks meer aan toevoegen.

avatar van catweasel

catweasel

Ik vond Maggie Smith(zoals altijd)erg goed acteren.

Alleen het karakter van Mrs. Delahunty irriteerde me soms.

Bijv:Waarom deed ze zo aanhangkelijk tegen Mr. Riversmith, en waarom drong ze zich steeds aan hem op? Verder heeft de film een zeer overtuigende cast, en zijn de opname's prachtig. ****

avatar van Norma

Norma

catweasel schreef:

Ik vond Maggie Smith(zoals altijd)erg goed acteren.

Alleen het karakter van Mrs. Delahunty irriteerde me soms.

Ik denk omdat ze als kind verwaarloosd en misbruikt is. Je hoort wel vaker dat mensen als volwassene dan naar (al dan niet positieve) aandacht blijven bedelen. Eigenlijk was ze een hele trieste vrouw. Persoonlijk vond ik het ook wel jammer dat er niet nog meer op persoon Mrs. Delahunty werd ingegaan...want goedbeschouwd draait de film toch eigenlijk meer om haar.

avatar van Flipman

Flipman

Het spijt me maar... Wat moet ik met deze film?! Ik bedoel; er heeft een explosie plaatsgevonden waarbij vier mensen zijn omgekomen en heel de film daarna lijkt er niks aan de hand te zijn. En dan zit je je af te vragen waarom die coupé explodeerde, maar pas in het laatste kwartier van de film wordt daaraan aandacht besteed. En dat wordt heel erg afgeraffeld ook! En daar bleef dat sfeertje alsof die andere drie overlevenden gewoon voor hun plezier daar op vakantie waren. En die dromen die zomaar de oplossing boden waren allemaal ook veel te vaag.

Nee, ik vond het allemaal sympathieke karakters en goed geacteerd en ook die flashbacks waren interessant en mijn GOD, wat was dat landschap mooi! Maar als film was 't allemaal bagger.

Anderhalve punt.

L. luchtloper

Een beetje een tuttige film, maar een aangename film om naar te kijken.

avatar van Movsin

Movsin

Wat een heerlijke, rustige film ook al is het hele gebeuren een gevolg van terroristische daad. Maar dit komt pas op het einde duidelijk aan het licht. Ondertussen zit de film vol van inhoudelijke gezegden, eenvoudige, oprechte scènes en staaltjes van knap acteertalent.

Heb er van genoten.

avatar van JanLo65

JanLo65

Ik zou deze film graag zien, maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik aan deze film (met nederlandse ondertiteling) zou kunnen komen.

Bij voorbaat dank

neli123

Echt een mooie film aleen beetje vaag einde

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Villa Felderhof-alert!!!! want daar lijkt het allemaal wel een beetje op.

Grote villa met mooie tuin en een aantal door het lot verbonden onbekenden die elkaar leren kennen, tot rust komen, een lach en een traan, emoties, verdriet, violen, Sarah Vaughan.

In het genre overigens best een hele mooie film met goede acteurs en actrices...very British ook allemaal wel (Agatha Christie-style).

Best een aangenaam tussendoortje bij alle stevige arthouse en rauwe cult, maar wel een hoog Libelle-niveau.

avatar van Divoboy

Divoboy

Mooie film, had ik niet verwacht! Maggie Smith = gewoon een geweldige actrice.

avatar van JanLo

JanLo

Is er misschien iemand die de Nederlandse srt ondertiteling van deze film heeft? Als je deze hebt, dan graag sturen naar [email protected]

avatar van king16

king16

Mooi om een film te zien met een onbetrouwbare verteller. Immers, de weergave van de karakters in de film is gebaseerd op de levendige fantasie van deze oude dame. Je ziet de vrouw van Thomas nergens, alles wat wordt weergegeven is wat Maggie Smith *fantaseert*. En daar zat meteen mijn voornaamste probleem met de film. Ik vond haar totaal niet sympathiek. De film (haar perspectief) schildert de oom van het meisje als een botte lul af, terwijl juist zíj dramt en geen hint lijkt te snappen. Leuk vanuit een literair perspectief, deze film, maar onaangenaam als verhaal.