Heonggong Ya Fungkwong (1993)

Alternatieve titels: Crazy Hong Kong | The Gods Must Be Crazy IV

Hongkong
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Wellson Chin
met N!xau, Carina Lau en Michael Chow Man-Kin

N!xau de bosjesman, krijgt een klap op zijn hoofd met een Coca-cola flesje. Hij komt hierdoor terecht tussen bagage en hij komt weer bij bewustzijn in Hong Kong. Een cultuurshock is het gevolg. N!xau weet niet eens hoe hij hier aan wat water kan komen en loopt door de stad in lendedoek en gewapend met pijl en boog. Wanneer hij per ongeluk gestolen diamanten in zijn bezit krijgt, wordt hij ook nog eens opgejaagd door enkele criminelen.

avatar van Hannibal
Ik heb ooit de videoband van deze film in Kenya gekocht, maar thuis aangekomen bleek hij er maar voor de helft op te staan
Wat ik er van gezien heb was wel leuk, maar lang niet zo grappig als de eerste twee delen.
Ik hoop dat de laatste 3 delen ooit eens op DVD uitkomen, want die N!xau is toch één van de meest briljante acteurs die ik gezien heb.