Eve of Destruction (1991)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Duncan Gibbins
met Gregory Hines, Renée Soutendijk en Kurt Fuller

Eve, een robot gemodelleerd naar haar maker, heeft onder andere een nucleaire bom in haar arsenaal. Wanneer het testen foutloopt raakt Eve verdwaald in de grote stad. Een reddingsteam, met onder anderen de echte Eve, moeten haar nu zien te vinden voor de bom afgaat.

K. met P.

dit was echt troep.

Waarom is het 'haar' in de beschrijving?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
ehm nou ja zo stond het in de plot-outline van imdb, die ik vertaalde, en een robot kan niet vrouwelijk zijn lijkt me, maar aangezien de robot wel vrouwelijk lijkt, staat haar tussen aanhalingstekens

Volgens mij kan een robot wel vrouwelijk zijn.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
dan halen we de aanhalingstekens weer weg.. voor we hier in een filosofische discussie belanden

avatar van petey
Als je films als deze gezien hebt dan denk je toch: ´dat had ik ook wel gekund, wat moet je nu geleerd hebben om een bagger product voor te brengen.´

Sea
Hollands Glorie: 3*!
Niet voor schamen.

FisherKing
Hollands Glorie: 3*!

Niet voor schamen.

Helaas diep-schaamterood op mijn kaken !!

avatar van Mischa
Hollands Glorie is n.v.t., gewoon een goede actrice van eigen bodem die in een Amerikaanse kloten-film (want dat is het, niet te geloven!) is beland. Ach, Renée zal van het geld vast een leuk tweede huisje hebben kunnen kopen. En dat is dan Hollandse slimmigheid!

Dit moest destijds Soutendijks grote doorbraak worden in Amerika, maar het werd een regelrechte ramp.
Gewoon domme film, maak dan geen film zou ik zeggen. 1 ster.

avatar van SSeagal
Vroeger ooit gezien, vond hem toen wel lekker hard. Later nog eens gezien en schaamde me toen diep.....ai, ai, ai wat slecht zeg. *

avatar van Redlop
darkcity schreef:
Dit moest destijds Soutendijks grote doorbraak worden in Amerika..., maak dan geen film zou ik zeggen...

Of ga dan niet naar Amerika om daar in baggerfilms op te treden als je je carriere nog serieus wil nemen.

Eerlijk is eerlijk. Renee is er zelf ook wel een beetje debet aan dat deze film niet al te best is.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Ik zag de trailer op de Nacht van de wansmaak. Wat erg pijnlijk moet zijn geweest is dat de naam Renee Soutendijk niet in de trailer genoemd wordt. De trailer eindigt met: Gregory Hines... in Eve of Destruction . Beetje hetzelfde als bovenstaande poster.

Wel hele matige Robocop cloon.
Alles is verkeerd aan deze film.
Het vreselijke acteerwerk van Soutendijk en de ontbrekende chemie tussen dezelfde Soutendijk en Hines.

avatar van Quentin
Behoorlijk slechte maar amusante Terminator kloon. Ik heb me in ieder geval vermaakt.

avatar van raymon
zoals Quentin zie Vermakelijk, grappig en Reneé Soutendijk natuurlijk!
3,5***

avatar van tommykonijn
Ik vind het een erg slechte actiefilm eerlijk gezegd, Reneé Soutendijk was wél goed in haar rol vandaar nog 1*. Verder heb ik eigenlijk niet meer kunnen ontdekken dan bagger. Zonde van de tijd.

Reinbo
Ia, toch best leuk filmpje. Vroege cyborg film, maar in dit geval een geile cyborg gemixt met actie. Soutendijk doet het goed in haar dubbelrol, al past haar meer Europese acteerstijl soms minder goed bij het tempo van de Amerikanen. Daar moet alles vlot en licht uitvergroot gebracht worden.

Maar verder leuk tijdsdocument en aardige schakel binnen het cybergenre.

Verhoogd naar 3,5, film verdient van velen een herwaardering, want nu is die schandalig laag.

Tja, Renée Soutendijk was in de jaren 80 vaak een genot om naar te kijken in Nederlandse films (ze ging daarin ook standaard uit de kleren). Nadat ze het hier wel een beetje voor gezien hield probeerde ze ook in America een carrière te starten en deze film moest voor de doorbraak gaan zorgen. Helaas is het gaan doorbraak geworden maar is ze min of meer doorgezaagd met deze film. Ook wel terecht want want het verhaal stelt bitter weinig voor (min of meer een vrouwelijke Terminator uitvoering maar dan wel een zeer trieste uitvoering) en Reneé Soutendijk speelt op zijn zachts gezegd slecht. Datzelfde geldt overigens ook voor flut acteur Gregory Hines. Wat een combinatie ook Reneé Soutendijk en Gregory Hines De film weet ook nergens te boeien laat staan dat het ergens spannend wordt. Ook de uitvoering is behoorlijk triest en dat is mede te danken aan Reneé Soutendijk die amper fatsoenlijk Engels kan spreken.

Als Paul Verhoeven haar een jaar later de rol zou hebben gegeven van Sharon Stone in de film Basic Instinct dan had ik het nog wel eens willen zien met de carrière van Reneé Soutendijk in America want die rol zou ook voor haar geknipt zijn (Sharon Stone deed het overigens geweldig in die film).

ipman-99
"Well this is quite some toy you have yourselves here gentlemen. I suppose you want me to put it back in its box." ... " !!!

Fantastisch Sf-Actie !!! Heerlijke 'Rip-off' deze film en Renée Soutendijk van "Robocop" en/of "Terminator" !
Ik ben de laatste tijd heel wat films aan het heropfrissen ... ook dus van Renée Soutendijk !
Renée Soutendijk speelt een heerlijke dubbele rol ... enerzijds is ze Dr. Eve Simmons en anderzijds dus
de 'machine' Eve VIII !
Heerlijke entertainment actie en explosies met stoere chick Renée Soutendijk !
Alweer een heerlijk variant op bovengenoemde titels ... "Robocop" en "Terminator" !

avatar van FlorisV
Ik zie dat deze film 2x zoveel gekost heeft als de Terminator. Waar is dit geld aan opgegaan??? Nu snap ik dat het voor een deel inflatie is geweest maar dan nog...

Wat ik me verder herinner is dat de soundtrack vreselijk melodramatisch klinkt en niet past bij een actiefilm. Verder ziet de film er niet uit en is het verhaal ook niks.