Das Jesus Video (2002)

Alternatieve titel: The Hunt for the Hidden Relic

Duitsland
Actie / Thriller
182 minuten (complete Duitse versie) / 124 minuten (Nederlandse ingekorte versie)

geregisseerd door Sebastian Niemann
met Matthias Koeberlin, Naike Rivelli en Hans Diehl

Wanneer Steffen Vogt tijdens opgravingen in Israël per ongeluk in een gat valt, ontdekt hij een skelet. Na onderzoek blijkt dat dit skelet 2000 jaar oud is. Op zich is dat niet bijzonder, maar wat wel heel bijzonder is, is dat dit skelet is voorzien van titanium schroeven afkomstig van een operatie, en vullingen in zijn tanden van amalgaam. Steffen oppert de optie dat dit skelet wel eens van een tijdreiziger zou kunnen zijn die terug in de tijd is gegaan, deze stelling wordt met gelach ontvangen, maar zo gek is het eigenlijk niet. Bij het skelet werd ook een handleiding ontdekt, een handleiding van een videocamera. Deze camera blijkt echter pas over 3 jaar op de markt te komen. Als zijn beste vriend Dan wordt vermoord, gaat Steffen, met hulp van Sharon en haar vriend Yehoshua op onderzoek uit. De camera is duidelijk de schakel waar iedereen naar zoekt en ze komen steeds dichter bij de oplossing van het raadsel. De spanning neemt toe richting de verrassende ontknoping.

avatar van Larsbrouwers
tja wat moet ik hiervan zeggen?/ Sterk verhaal, dat wel, zeker als je van x-files achtige dingen houdt. Het duits stoorde me niet echt, wel het feit dat als dit in hollywood gemaakt was het verhaal beter tot zn recht was gekomen. De hoofdpersoon is nu een kruising tussen idiana jones en macgyer, in elk geval onschendbaar. En het einde was toch een beetje kazig, had ik meer van verw8! Toch 3 sterren voor de amusementswaarde!

avatar van jan
jan
Goed en origineel verhaal. Spannende film. Aaanrader.

avatar van Bibelonseberg
Spannende film, leuk verzonnen verhaal en verveeld geen moment.
Wie loopt te zeuren over het Duits weet niet waarover hij spreekt. Dit is een klasse film die goed in elkaar is gezet. Als je de Duitse taal storend vindt en daardoor de film waardeloos, zegt dit echter meer over jezelf dan over deze film. Maar blijf hoop houden zou ik zeggen, bekwame hulpverleners genoeg in ons kikkerlandje.

avatar van johnboer
Ik heb hem inderdaad ook onder de naam Hunt for The Hidden Relic.
Zeer vermakelijke film. Leuk script. Aanrader, maar een 4 is weer te hoog
gegrepen. Dikke 3 waard.

avatar van Noodless
Niet zo bekend filmpje die mij positief wist te verrassen.
Het verhaal is fascinerend en blijft boeien tot het einde. De cast doet het meer dan behoorlijk.
Toch heerlijk om het geheel geleidelijk aan te ontrafelen en dat er heel wat vragen en ideeën bij de kijker opkomen tijdens het hele avontuur. Bv. tijdreizen en de gevolgen, zelf terug in de tijd gaan en weten hoe het eraan toe gegaan is, toekomst veranderen ?, bewijsstukken vergaren, ...noem maar op.
Ik vond het verrassend dat je toch het filmpje te zien kreeg. Dat hij terug gaat , zal te maken hebben met zijn persoonlijkheid, zijn drift, het beroep en om toch bewijs te leveren en hopen dat het in de toekomst toch anders uitdraait. Het is een cirkel die hij uiteindelijk doorloopt. Voor het handschrift heb ik geen verklaring.
Leuke film ! 7/10

Tarkus schreef:
Dit is een verrassend goede film. Het verhaal zit goed in elkaar en er wordt zeker niet slecht in geacteerd. Ondanks de lange duur van de film (Nederlandse versie 124 min) heb ik me geen moment verveeld. Het bekijken zeker waard !!!

Eens opnieuw bekeken en vind het nog steeds een goed Duitse film.
Toegegeven dat er ondertussen al betere zijn gemaakt, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds de moeite loont deze eens in je speler te schuiven.

avatar van Jediron
Een redelijke film om eens gezien te hebben, vind hem net bovengemiddeld en dan kom ik op 3 sterren. Het acteren rammelde hier en daar, waardoor de geloofwaardigheid amper van het scherm spatte. Jammer, want het verhaal was best goed , de sfeer hier en daar ook maar het komt allemaal net ff iets tekort.

avatar van misterdhdh
Niet echt genoten van dit filmpje. Het verhaal op zich vond ik wel leuk en origineel maar de uitwerking eerder saai. De Duitse taal was even wennen in het begin, maar is uiteindelijk wel leuk en zeker niet storend. Het acteerwerk vond ik echt niet goed en te geforceerd, niemand kon echt overtuigend acteren vond ik. Ook paar foutjes in de film, vooral naar het einde toe. Het einde is dan weer redelijk goed al blijf je toch met een hoop vragen achter. Nee deze film was uiteindelijk toch niet echt iets voor mij, te langdradig, kon niet overtuigen en was nooit echt spannend of boeiend. Er viel toch iets beter van te maken met dit verhaal. Misschien had ik hem beter gevonden als hij wat minder lang duurde (en dan heb ik nog de ingekorte versie bekeken), nu is het allemaal wat langgerekt en ligt het tempo nooit echt hoog.
2/5