Born to Be Bad (1950)

Film noir / Drama

geregisseerd door Nicholas Ray
met Joan Fontaine, Robert Ryan en Zachary Scott

Verleidster Christabel (Joan Fontaine) die twee mannen tegelijk aan het lijntje wil houden, kaapt een rijke zakenman (Zachary Scott) van diens vrouw en geniet ondertussen van de grillen van een schrijver (Robert Ryan). Hij heeft haar door, maar is niettemin verliefd op haar.

avatar van Dogie_Hogan
Weinig stemmen....; mooie film lijkt me: Joan Fontaine.

avatar van Dogie_Hogan
#DVDreview: R-2.

Had naar een DVDrelease uitgeken, maar jammer dat het Editions Montparnasse maar niet lukt fatsoenlijke transfers af te leveren.

Naar ik heb begrepen hebben zowel de producent als de Amerikaanse commissie van censuur over de schouder van de regisseur meegekeken, waardoor deze niet de film (met gay-accenten) kon maken die hij van plan was. Nicholas Ray was nog wel in staat een gestileerd en subtiel melodrama te fabriceren, maar het soapachtige verhaal over een egoïstisch en vernietigend vrouwmens was voorspelbaar.