Crossplot (1969)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Alvin Rakoff
met Roger Moore, Martha Hyer en Alexis Kanner

Een marketing executive gaat op zoek naar een mysterieuze Hongaarse vrouw die hij wil gebruiken voor zijn nieuwe reclamecampagne. Daarbij stuit hij op een uitgebreid politiek netwerk en komt hij terecht in een internationaal spionagenetwerk waar hij plannen voor de moord op een Afrikaans staatshoofd ontdekt.

avatar van thunderball
Deze van de week bekeken.
Was lang geleden dat ik deze nog eens zag.
Aardige, maar nergens bijzondere, typisch jaren '70 Britse avonturenfilm. Moore zet zijn personnage op zijn bekende nonchalante manier neer en Claudia Lange is werkelijk een lust voor het oog, ze deed me een beetje denken aan een nog jonge Sophia Loren.
Film kabbelt in een rustig tempo voort en wordt nergens ECHT razend spannend.
Aardig, maar geen must-see!

Een goede zes, drie sterren.

avatar van Wembleyfever
Heeft iemand deze film op DVD? Zal hem graag willen kopen, want hij is op het moment in NL nergens te krijgen...