Tarzan II (2005)

Alternatieve titels: Tarzan 2 | Tarzan II: The Legend Begins

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Brian Smith
met de stemmen van Harrison Chad, Glenn Close en George Carlin

Tarzan II is een niet verteld hoofdstuk in de eerste film. Tarzan voelt zich anders dan de andere apen en voelt zich vreemd in de groep. Kala probeert hem te vertellen dat deze apartheid ooit zijn kracht zal worden, maar als Tarzan een ongeluk veroorzaakt bij Kala kijkt de rest van de groep hem met de nek aan. Tarzan vlucht weg om een plek te vinden in de wereld.

avatar van Movie9471
Leuk voor de kids en daar houdt het mee op.

Ik heb deze film voor het eerst gezien toen ik 12 was en vond er eigenlijk niks aan en erg kinderachtig. Het verhaaltje over een "Zugor" vond ik een slecht idee.

Ik moest wel een paar keer lachen om een aantal opmerkingen van Zugor en de 2 grote, sterke en onnozele gorilla's (ben de namen kwijt), maar daar hield de lol dan ook wel mee op.

De animaties waren, in tegenstelling tot veel andere sequels, goed gedaan. Niet zo mooi als in het eerste deel, maar alsnog Disneywaardig.

Ik kan me goed voorstellen dat dit een leuke film is voor kinderen, maar als je al wat ouder bent is het geen aanrader.

avatar van tristanrc1
Ik vind het allemaal nogal uitgemelk. Deze film had er voor mij niet hoeven komen. Maar voor de kleintjes wel leuk, hoewel ik toch het liefst had gezien als ze het voor jong en oud leuk gemaakt zouden hebben. Net als het origineel, dat toch echt stukken beter was.

avatar van Nigelwestland
Leuke film. Niet beter dan deel 1 maar zijn kleine kant is ook wel leuk.

avatar van soom
Me Tarzan, you grouch.

Haha. Ik vind Tarzan geweldig. Mede dankzij Minnie/Katja als Jane, het verhaal, de beelden en de liedjes. Deze scoorde bij mij niet meteen punten op tekenwerk, maar nam daarentegen wel een plaats in voor de mooie liedjes (ergens gewoon een zwak voor Phil Collins, wat kan 'ie toch goed zingen). Kago, Uto en Mama hadden er uit gemogen, maar okay, die enige irritatiefactor was wel te overbruggen.

Verder duidelijk iets minder dan de vervolgfilm die ik een paar dagen geleden gezien heb, (Jungle Book II), met name door het toch wel iets te makkelijke tekenwerk (soms een beetje lelijk).

Wel geinig, genietbaar.

Stuk beter dan ik verwachtte.

avatar van Richard_Voorhees
Meh, ik vind deze dan weer helemaal niks.
De kleine Tarzan is een stuk minder leuk dan de "echte" uit de eerste film.
Hij kijkt mede door de korte speelduur nog best aardig weg, maar daar is ook alles mee gezegd.

avatar van AmazingPP
Vreselijk vervolg. Lelijke animatie, verschrikkelijke liedjes en een flinterdun verhaaltje. Echt weer zo'n Disney-vervolg om het origineel nog maar eens een keer uit te melken. Ik hoop dat ze hiermee ophouden, want het gaat echt helemaal nergens over. 1 *

avatar van mjk87
Nou, een zoveelste Disney-vervolg dat beter niet gemaakt had kunnen worden. Het begint niet onaardig maar al snel wordt het weer vrij kinderachtig met irritante bijfiguren. Het verhaal gaat ook nergens leven, muziek van Collins maakt het hier ook niet beter op (terwijl Collins best mooie liedjes heeft gemaakt) en eigenlijk is alleen het tekenwerk nog redelijk te noemen waar op het oog nog best wat aandacht aan besteed is. Maar ongelooflijk hoe een studio al die grote klassiekers kan maken en dan al die matige vervolgfilms erbij. 1,5*.