Tarzan & Jane (2002)

Alternatieve titel: Tarzan and Jane

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Victor Cook, Steve Loter en Don Mackinnon
met de stemmen van Jim Cummings, Olivia d'Abo en Jeff Bennett

Tarzan en Jane vieren hun eerste jaar samen in de jungle. Jane is op zoek naar het perfecte cadeau voor Tarzan, waarbij ze de hulp van de hilarische Tuk en Tantor inroept. Als ze herinneringen ophalen aan de vele avonturen die ze tot nu toe samen hebben beleefd, beseft Jane wat een opwindend jaar het in de jungle is geweest. Ontmoetingen met oude en nieuwe vrienden, jagende panters in de maling nemen, op de lava van een vulkaan surfen en ga zo maar door. Hoewel ze uit totaal verschillende werelden komen, ontdekken Tarzan en Jane dat ze als team onverslaanbaar zijn!

Tijdje geleden met een jongentje van 4 gekeken. Hij vermaakte zich kostelijk en ik moet zeggen dat ik ook wel mindere films gezien heb. Vermakelijk dus, maar zeker niet meer dan dat. 2,5*

Wat een flutfilm! Gewoon wat nieuwe afleveringen en een paar oude aan elkaar gekoppeld à la de jaren '40... Heb hem na een halfuur weer uitgezet omdat ik wel iets beters te doen had, ik zal dus niet gaan stemmen....

avatar van Pieter Montana
Dialoog in het Disneykantoor

-Hé als we nu eens een nieuwe Disney classic maken met een betoverend verhaal,prachtige liedjes,veel humor,schitterende animatie enz
-Nee,laten we een sequel maken voor Tarzan.Dat kost minder tijd.
-Gaan we een heel nieuw uitgebreid verhaal maken.Iets origineels?
-Nee,teveel werk.Laten we gewoon 3 kleine verhaaltjes maken.Dat is veel makkelijker

*5 minuten later
-Hier is het script!

*1 dag later
De animatie is ook al klaar

*1 week later
Tarzan en Jane ligt in de winkel!

Zegt genoeg,denk ik
Werkelijk de slechtste Disney ooit.Ik had nooit gedacht dat het nog erger kon dan Home On The Range

met de stemmen van Jim Cummings

dat klinkt als een pornoacteur:D

Hij is verantwoordelijk voor veel Disney-stemmen, waaronder (als ik het goed heb) Winnie The Pooh

avatar van Sanderkeuh
Dit zijn gewoon afleveringen uit de Tv-Serie als ik me niet vergis, en jammer dat de Vlaamse stem van Jane hier anders is dan in Tarzan 1 trouwens.

Een vervolg op Tarzan zou echt veel beter kunnen, eerst afleveringen, dan een midquel.
Geef mij maar echte vervolgfilms.

De film ziet er ook minder mooi uit dan in de 1ste Tarzan, en na +- 3 kwartier heb ik de DVD maar uit verveling uitgezet.

avatar van tommykonijn
Tarzan & Jane is een soort (want er is ook nog Tarzan 2) vervolg op Tarzan (1999) jammer genoeg slaagde hij er niet in om beter te zijn net zoals bij deze films naar mijn mening :

The Mask : top
The Mask 2 son of the mask : flop

Dumb & Dumber : top
Dumb & Dumberer : when harry met lloyd : flop

Ik vond Tarzan trouwens al geen top maar deze is echt wel erger, ook de animatie vind ik minder echt en bovendien vond ik hem een heel klein beetje saai ! **

avatar van tommykonijn
tommykonijn schreef:

The Mask : top
The Mask 2 son of the mask : flop

Dumb & Dumber : top
Dumb & Dumberer : when harry met lloyd : flop

Ook al vergelijk ik deze dan wel met hele andere films maar hetzelfde geld voor :

The Lion King.

Peter Pan.

Dirigent
Een niet erg geslaagde film in vergelijk met deel 1, omdat de leukigheid een beetje eraf is doordat dit allemaal kortverhalen zijn en eigenlijk niet echt een film zoals deel 1.

* *

kaydegreef
Onlangs was deze weer op tv en kon het me niet laten om deze eens opnieuw te bekijken
Natuurlijk mag je deze film niet gaan vergelijken met het geweldige "Tarzan"(anders mag je je meteen gaan verwachten aan een flop, alvorens de film bekeken te hebben).

Een eerste minpuntje vond ik dat ze de film hebben opgesplitst in 3 mini verhaaltjes. Het zou leuker geweest zijn als ze een gewone, opeenvolgende film maakten van 75 minuten(zoals bij "Tarzan" en "Tarzan II"). Maar op zich zou je hier geen probleem van maken, maar dan blijken het ook dezelfde mini verhaaltjes van uit de serie te zijn!

Maar goed.... Even alles op een rijtje

+Leuke film met een aantal goede grappen
+Mooi getekend(Niet zo goed als bij "Tarzan", maar toch)...

-Deze film bestaat uit 3 mini verhaaltjes van uit de serie

Conclusie: Voor al degenen die alle afleveringen van de serie al gezien hebben, is het nutteloos om deze film te bekijken. 60 minuten van deze film bestaat uit de afleveringen van de serie waardoor er slechts 10 minuutjes overblijft met "nieuw materiaal".
Maar zelf heb ik me goed kunnen vermaken en was het leuk om de film nog eens te herbekijken.

avatar van AjaxRulezzz
Deze is inderdaad minder dan de 1ste, ik was hier vroeger ook minder dol op dan de 1ste.

avatar van movie acteurs
Niet dramatisch.

Verhaaltje was redelijk leuk. Sommige stukjes leveren een paar grappige scene's op, maar voor de rest stelt dit totaal niet veel voor. Middelmatig Disney werkje. 2,0.

avatar van woeler82
Heb deze gekeken achter de tekenfilm Tarzan, maar ik vond bijna geen verglijking ten opzichte van de Tarzan , de gezichten klopten niet, vooral niet van jane en idd dit waren 3 losse verhalen van de serie die je op de televisie ziet.

Niet echt slecht, maar middelmatig

avatar van steventje
Dit moet toch één van de slechtste vervolgen zijn die er gemaakt zijn.
De mooie Jane uit deel 1 werd hier helemaal anders neergepent, zo lelijk.
De tekeningen waren afschuwelijk en niet verzorgd, geen detail.
Je zag duidelijk het verschil met deel 1 waar alles vloeiend verliep.
Kon beter

Deze ga ik downloaden

avatar van TheLionKingFan
Ik snap niet dat deze 'film' wordt gezien als slechtste vervolg.
Oke,het zijn drie afleveringen die aan elkaar gepraat worden maar ik vond hem erg leuk.

3* en misschien later een 3,5*

avatar van TheLionKingFan
Nee,was iets te goedgezind.
Geen 3* en misschien 2,5* om het feit dat ik hoorde (ik heb Tarzan 1 nog nooit gezien) dat Tarzan in deel 1 heel veel moeite deed om een panter af te maken en hier maakt hij er zo 3 af.

aylilaatje
Hele leuke film.
Het leukste vond ik toen Tarzan steeds aan de vriendinnen van Jane

avatar van Nigelwestland
Leuke film. Maar dit zijn volgensmij losse afleveringen? Nou ze waren wel leuk maar niet beter dan de films

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Tarzan was al niet mijn favoriete Disney met een verhaal waar weinig dynamiek in zat en personages als die dieren tegenwoordig helaas meer opduiken in animatiefilms. Half hyperkinetisch met een humor die voor een andere generatie bedoeld is blijkbaar.

Tarzan & Jane is één van de logische sequels die Disney uitbrengt om de kas te vullen. En zoals verwacht is het verhaal nu helemaal niets meer en ligt de nadruk nog meer op die beesten. Meer humor, minder avontuur en charme. Voor de jonge kijkers zal dit wel werken, maar een familiefilm is het niet.

avatar van thomas_
Bah Bah Bah. In tegenstelling tot hierboven was Tarzan wel een van mijn favoriete DIsneys, maar och wat was dit een prulwerk. Alle stemmen waren anders (ik keek hem in het Engels). Het verhaal bestaat uit 3 kleine verhalen (tv-afleveringen?). Deze verhalen waren slecht uitgewerkt en vol met grappen die ik niet leuk vind.

Jammer

avatar van mjk87
Zo, is deze even slecht. Niet één verhaal maar drie zeer korte en ook zeer matig uitgewerkte verhaaltjes. Gewoon of dit drie afleveringen uit een eenvoudige tv-serie zijn. En de drie verhalen hebben ook niets met elkaar te maken. Stemmenwerk is matig tot irritant en animatie is niet mooi. Enkel wat aquarellen van de achtergronden zijn mooi. 1,0*.