• 8.251.816 stemmen

Anubis en de Wraak van Arghus (2009)

Avontuur / Mystery | 84 minuten

Genre: Avontuur / Mystery

Oorsprong: Nederland / België

Geregisseerd door: Dennis Bots

Met onder meer: Loek Beernink, Iris Hesseling en Kevin Wekker

IMDb beoordeling: 6,3 (181)

Releasedatum: 16 december 2009

• Videoland Bekijk via Videoland

Plot Anubis en de Wraak van Arghus

Omdat Appie jarig is, gaan de Anubis bewoners naar een oud landhuis. Tijdens Appie's horrorfeestje slaat de klok twaalf en begint het huis te spoken; de piano speelt uit zichzelf en achter een dichte deur zit een heus spookhuis. Maar als één van hen daarna zoek is, lijkt het even niet meer voor de lol. Maken ze elkaar bang? Of spookt het echt in huis? Nienke denkt dat het te maken heeft met het dagboek dat ze in het huis heeft gevonden. Het is van het eenzame jongetje Arghus dat honderd jaar geleden in het huis woonde. Hij wilde bij een groepje vrienden horen, maar werd door hen verstoten, waarna hij wraak zwoer op hun vriendschap. In en om het huis begint het steeds meer te spoken en geen plek is veilig. De Club van de Oude Wilg gaat op onderzoek uit en komt erachter dat ze het slachtoffer zijn van een duister ritueel. Maar dan raakt Nienke ook de rest van de Club kwijt. Lukt het haar om in haar eentje de anderen te redden? Of gaan ze voor altijd ten onder aan de wraak van Arghus?

avatar van Syrake

Syrake

van mij krijgt ie een 5 ...

Ze zijn geweldig die anubis acteurs ... I love them

avatar van Wouter

Wouter

Hoeveel bezoekers trok deze film eigenlijk?

avatar van Quido

Quido

Iets van 420.000 meen ik.

kappeuter (crew films)

Benieee schreef:

al meer dan 475.000 bezoekers!

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Er komt een 3de film van Het Huis Anubis met de titel: Anubis en de terugkeer van sibuna! De film zal vertoond worden op 31 oktober 2010 in Nickelodeon.Met de oude cast,

Loek Beernink & Lucien van Geffen.

Hellaas zal er ook een paar bij rollen moeten bij zitten zoals: Nicolette van Dam.Er is veder weinig informatie er over, de informatie die verspreidt is weinig maar komt van wikpedia af.

avatar van thisisme

thisisme

kobe bryant fan schreef:

Ik vind de serie zeer slecht .

Maar de film valt nog mee , de humor is niet grappig , de spanning zal voor de jongsten wel leuk zijn voor mij niet en het eind zag je al van ver aankomen maar toch beter dan de serie dus een kleine 2.0

Sorry, maar ik vind de humor wel grapig, de serie is wel leuk en dus wel meer waard dan 2.

Ik vond deze film leuk, hoewel het verhaal het minste was van de drie.

MIjn lijstje:

1. De terugkeer van Sibuna

2. Het pad der 7 Zonden

3. De wraak van Arghus.

Voor de rest was het een prima film en Danny en Ap zijn supergrappig.

Een 4,5, omdat het acteerwerk soms nog wat bijgeschaafd kan worden...

avatar van kobe bryant fan

kobe bryant fan

De Anubis serie is een flop.De film is iets beter maar mag ook onder de naam van flop vallen.

Deze film moeten kijken op school ik en een vriend die ook veel films kijkt zit hier ook op moviemeter Filmliefheber,wij waren de enigste die zuchten.De rest was laaiend enthousiast.Zij vonden de film soms eng,voor ons was het gewoon een vervelend filmpje met een eind die je al van in het begin ziet aan komen(was op het eind dat feest nu echt nodig!).

Er zitten vervelende personages in allemaal on uitgediept.

Het verhaal is ook niet om naar huis te schrijven.De poppen zagen er niet uit en ze waren voor mij onduidelijk gemaakt.

Toch een pluspunt aan het verhaal was dat stuk met de jonge vampier maar toch ook niet super.

Op goede acteerprestaties moet je ook al niet rekenen.Zijn er dan echt geen pluspunten aan deze film?Jawel bijvoorbeeld:De opbouw naar het eind toe en de sets zijn ook nog prettig.

Toch vond ik het jammer dat ik hier tijd in moest verspillen.

Zo bewijst school nog eens dat ze geen filmsmaak hebben.

Toch nog een 1.0* voor de opbouw en de sets.

avatar van kobe bryant fan

kobe bryant fan

thisisme schreef:

Ik vond deze film leuk, hoewel het verhaal het minste was van de drie.

MIjn lijstje:

1. De terugkeer van Sibuna

2. Het pad der 7 Zonden

3. De wraak van Arghus.

Voor de rest was het een prima film en Danny en Ap zijn supergrappig.

Een 4,5, omdat het acteerwerk soms nog wat bijgeschaafd kan worden...

Dit is Moviemeter hoor een site om je eigen mening te vertellen maar als jij nu kritiek hebt op wat ik schrijf is het geen eigen mening site meer.Ik breek jouw reacties op films die ik graag zie en jij niet.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Anubis en de Wraak van Arghus, dit ging veel te snel, de serie en de films het wordt gewoon letterlijk afgekraakt.Anubis begon met de serie na een paar seizoenen kwam de eerste film die beviel erg goed het verhaal was goed en het acteer werk ook, er zat van alles in spanning en sensatie voor de hele familie daarna gingen ze door met de serie toen volgde er een 2de film met ook wel een goed verhaal maar er is toch wat mee aan de hand ik vond deze erg saai en spannend is die egt niet, het acteer werk is erg kinderachtig.

Toen was het stil rond de serie en toen kwam er op eens een nieuwe Anubis!? Ik heb mij aandacht daar niet echt aan verspeelt, toen kwam er op eens uit het niets een derde film van Anubis met de ouwe cast?? Ik nieuwsgierig o het werd geen bioscoop hit (hij kwam niet in de bios) maar hij kwam wel op tv, in de gids stond geen recensie er over tot ik zag dat die maar een uur duurde dat verklaart alles.Uiteindelijk heb ik de film gezien op de zender nickelodeon, ik vond het verhaal erg veracht (als ik dat mag zeggen) vooral het acteer werk was matig, en ja er wordt een bij rol ingetrapt Nicolete van Dam!? (Bah!!) erg af gezaagd, maar onthoud centjes centjes voor die mensen die dat gemaakt hebben plus de toneel stukjes er tussen door (3 er van) jammer.

Anubis het pad der 7 zonden 3,0* Anubis en de wraak van Argus 1,0* Anubis 3 1,0*

maffiosomontana

Sleche film met irritante acteurs, flauwe grappen en een slecht verhaal.

Kan er niet meer dan een 1.5 geven.

casualjaantje

Ben nooit zo echt een fan geweest van de Anubis serie op Nickelodeon. Maar toen ik deze film toevallig ergens zag liggen heb ik toch maar besloten hem te kijken (het was tenslotte regenachtig).

Viel me zwaar tegen; slecht verhaal, slecht acteerwerk en vooral flauwe, irritante grapjes van Appie en Amber.

Ook dat vampier figuur vond ik in plaats van eng, wat volgens mij toch echt de bedoeling was, toch komisch overkomen; met een leip gezichtje achter een stel bange tieners aan hollen. En dan hebben we nog tenslotte de mismaakte geest die, naar mijn mening, me veel deed denken aan een aflevering van Casper en zijn kameraden.

Slecht.

avatar van Kelly92

Kelly92

Deze film heb ik zondag beginnen kijken op prime toen ik uitgeteld in mijn zetel beland was. Ik had al eens een aflevering gezien en het leek niet slecht, maar niet om te blijven volgen.

Het verhaal was oké, maar niet om naar huis te schrijven. Het hele vampier gedoe begon me na een tijdje ferm te irriteren, alsof een klein kind niet door heeft dat dit helemaal niks met vampieren te maken heeft. Er zijn ook zo veel personages in de film dat je je amper kan richten op iemand in het bijzonder (hiervoor blijft het te vaag). Het wordt na een tijdje wel makkelijker wanneer er mensen beginnen te verdwijnen De rol van Peter van De Begin bracht ook niet veel aan het totaal omdat hij werkelijk geen woord zegt in de hele film! Jammer. Toch wil ik deze film niet volledig afkraken. Er zit wel ergens een verhaal achter, wat ik met verstand op nul heb gevolgd. Een redelijke zondagmiddag film, voor kinderen.

avatar van TimZor

TimZor

Heb de serie nooit gezien maar vondt dit een erg vermakelijk filmpje in ieder geval.

avatar van Nigelwestland

Nigelwestland

Ik heb echt genoten van de film. Ik moest huilen toen het afgelopen was,Nee grapje. Maar ik vond het wel een leuke film

avatar van ibendb

ibendb

Beter dan het vorige deel.

In deze film zit er meer spanning. De film kon mij de gehele tijd blijven boeien. Ook werd er beter geacteerd. Peter van den Begin vind ik ook goed als Arghus (al heeft ie niks te zeggen...). Goede film. 3*

avatar van bozzy

bozzy

# ibend

Als deze film jouw boeit moet ik hem zeker gaan kijken!

Ben er benieuwd naar!

avatar van ibendb

ibendb

bozzy schreef:

# ibend

Als deze film jouw boeit moet ik hem zeker gaan kijken!

Ben er benieuwd naar!

Eigenlijk is het IbenDB. Van mijn voornaam en achternaam. Maar je mag me gewoon Iben noemen, hoor.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2074 stemmen

Het eerste seizoen van de serie heb ik wel gevolgd. Misschien het tweede ook nog wel, maar dat weet ik niet zeker. Daarna vond ik het geloof ik niet meer zo interessant en ben ik ermee gekapt. Toen ik afgelopen jaar nog de eerste film zag wist ik weer waarom. Deze film, die ik gisteren zag, vind ik een stuk beter! Uiteraard is het acteerwerk maar allemaal erg krap, en inderdaad kreeg ik soms het idee dat er blaadje met het script naast de camera werd gehouden. Maar voor een film als deze is dat nog niet echt een grote ramp. Ik vond het dan ook in de eerste film allemaal nog wat slechter geacteerd. Sommige personages zijn uitermate irritant (Danny is niet echt een leuke toevoeging vind ik zelf..). En andere weer een beetje overdreven kinderachtig. Overigens vond ik wel Kevin Wekker veel leuker in het vertolken van Appie dan Achmed Akkabi. Gelukkig maakt de grimmige sfeer van het 'Spookhuis' veel goed. Begint allemaal een beetje saai, maar wordt naarmate de film vordert steeds leuker. Wel leuke rollen van Bram van der Vlugt en Peter van den Begin, van wie die laatste voor kinderen best een eng figuur kan spelen. Dus het is gelukkig niet allemaal puur gericht op kinderen, en dat is wel goed. Al met al een stuk beter dan het tegenvallende eerste deel. Deze bevatte iets meer pluspunten vind ik zelf.

avatar van melocakeje33

melocakeje33

ik vond het een super toffe film ook de serie vond ik hel goed de film was ook heel spannend bv bij de scene (waar argus achter fabian aan het gaan was en mick met de flits argus verblindde) super toffff

avatar van melocakeje33

melocakeje33

ik vond het erg tof vooral de einde toen argus weer de mensen weer echt maakte en ik vond het vooral erg spannend toen robie verdween en in een pop veranderde