Blonde Ice (1948)

Film noir

geregisseerd door Jack Bernhard
met Robert Paige, Leslie Brooks en Russ Vincent

Claire Cummings is een mooie vrouw vol ambities, in de vorm van het wisselen van steeds prominentere minnaars. Wanneer haar echtgenoot er tijdens hun huwelijksnacht achter komt dat ze nog steeds gevoelens heeft voor haar vorige geliefde, Les Burns, dreigt hij met een scheiding. Claire vermoordt hem en laat het lijken als zelfmoord. Nu als rijke weduwe, zoekt ze weer steun bij Les. Totdat ze weer een rijke advocaat ontmoet.

avatar van Dogie_Hogan
Wow... DEZE FILMPOSTER mag er ook zijn...

avatar van Dogie_Hogan
- DVDReview: Blonde Ice S.E. (R-0)
(DVD met veel interessante extra's, maar geen subs)

- Filmreview

- Zeldzame Lobby card

- Ook zeldzaam: Blonde Ice persbericht uit 1948

- Still uit deze "Noir" is ook gebruikt voor cover van dit boek.

"Claire Cummings is no Phyllis Dietrichson of Double Indemnity - she can kill off rich husbands HERSELF, and when everything goes wrong, can frame her lover."