God's Not Dead 2 (2016)

geregisseerd door Harold Cronk
met Melissa Joan Hart, Jesse Metcalfe en David A.R. White

Grace (Melissa Joan Hart) is een christelijke lerares die voor de rechter wordt gedaagd omdat ze in de klas een eerlijk antwoord gaf op een vraag over Jezus. De directeur en de inspecteur bundelen hun krachten in een fanatieke groep van burgerrechten. Grace wordt geconfronteerd met een epische rechtszaak, die haar carrière waarvan ze houdt kan kosten en God kan bannen uit de klas.

avatar van Donkerwoud
Wordt hier blijer van dan eigenlijk zou moeten. Of hoe Christelijke religie bashen erg makkelijk wordt met reli-kitsch!

avatar van narva77
Mijn hemel! Was één deel nog niet genoeg?!

avatar van mikey
Marone a mi!

avatar van Pieter Montana
De christelijke filmbusiness kan wel behoorlijk lucratief zijn.

avatar van Donkerwoud
Toegegeven, de titelsong is belachelijk catchy: Newsboys - God's Not Dead - YouTube

avatar van narva77
Christelijke pop/rock. Hmmm, geef mij dan toch maar "16 Horsepower"...

avatar van Donkerwoud
Ter afwisseling op het hardere werk.

avatar van Donkerwoud
Voor een Christelijke film staat de achterpartij van de leading lady wel verdacht centraal. Schijnt ook dat Fox News de kortste rokjes heeft van alle nieuwszenders. Dat vrouwen ontslagen worden als ze weigeren zich aan de dress code te houden.

Can we have a 'Holy Crap!' here please? Die trailer weer... *zucht*

Ik kan er uitgebreid zelf over uitwijden, maar dit is een mooie analyse vond ik.

Can the new wave of faith-based filmmaking transcend propaganda? · For Our Consideration · The A.V. Club - avclub.com

avatar van Donkerwoud
Mooi artikel! God is inderdaad hartstikke dood als je er bakken geld mee binnenharkt.

avatar van John Milton
En dat doen ze. Sommige van die films verdienen 20 keer hun budget terug. Durf jij dit nog te kijken? Of bespaar je je nu de lijdensweg?

avatar van Donkerwoud
Eerlijk? Het is mijn tweede guilty pleasure na 'Sharknado'. Die ontneem je mij niet zomaar.

avatar van clubsport
toch ga ik hem wel kijken al is het alleen maar uit nieuwsgierigheid hoe lachwekkend deze is tov het eerste deel .

avatar van GrafGantz
De alternatieve trailer van SNL bevalt me toch beter moet ik bekennen...

God is a Boob Man - SNL - YouTube

avatar van comely
Moviemeter begint ook al te lijken op die andere peutersites.

comely schreef:
Moviemeter begint ook al te lijken op die andere peutersites.
In welk opzicht en welke sites?

avatar van Donkerwoud
Kan het ook niet helemaal volgen.

avatar van clubsport
Deze film zou je net zo goed in het nederlands kunnen hernoemen als de grote anti atheisten
show .
Werkelijk elk personage dat niet in god geloofd word of zeer negatief neergezet bijna gedemoniseerd
of ze zijn onwetend en bekeren zich tot zeer goede mensen met een groot hart .
Het rechtbankplot is natuurlijk ook iets eromheen wat bijna uit de twilightzone lijkt te komen .

De regisseur van deze film moet wel een atheistenhater zijn van ongekende omvang maar dat had
hij al bewezen met het eerste deel , wat dat betreft is dit niks meer dan een herkauwing van
dezelfde mantra's , verpakt in een leugenachtig manipulatief zoet drama .
het enige pluspunt aan deze film zijn de kundig gemaakte camerashots maar dat is natuurlijk gewoon technische kwaliteit .

avatar van Donkerwoud
Het gebeurt niet vaak dat een film bij de aftiteling een beroep doet op de kijker: 'Silence is the enemy of Truth. I will make Jesus Known #TheHumanRight.' Jawel, dit tweede deel van God's not Dead hoort bij een beweging die wil propageren dat het geloven in Jezus een fundamenteel mensenrecht en dat jij dat moet delen met al je vriendjes en vriendinnetjes. Kindjes in Darfur en neergeknuppelde zeehondjes zijn uiteraard van minder belang dan een verzonnen figuur die mensen veel serieuzer nemen dan gezond is. Had de eerste productie nog een zeker amusement omdat het los ging met gestoorde atheïstische karakters en een onzinnig plot; hier vormt een tergend saaie rechtszaak, die óók nog eens meer dan twee uur duurt, de hoofdmoot. Zelfs de bijbel-gerelateerde grapjes (toegegeven, die zijn best lollig) kunnen niet verhullen dat het een van de meest spanningsloze films in de menselijke geschiedenis is. En wees maar gerust, het open einde suggereert dat ze nog een film nodig hebben om te bewijzen dat God écht niet dood is.

avatar van horizons
Je review zou beter zijn als je je persoonlijke overtuiging er buiten zou laten.

De manier waarop je je nu presenteert is waar comely aan refereert.

Waarom zou ik mijn persoonlijke overtuiging ergens buiten laten als de film er alles aan doet om mij een bepaalde richting op te sturen? We zijn niet in Noord-Korea of Iran oid.

Het gevloek er wel uitgehaald, ik heb respect voor gelovigen. Niet voor dit soort indoctrinatie.

avatar van horizons
Bij the Tree of Life heb je je persoonlijke visie er ook buiten gelaten. (Sorry, bewust even opgezocht).
Tuurlijk is het geen Korea hier maar mass-media controlled Nederland en mag je zeggen wat je wil maar er de manier van brengen wil ook wat zeggen.
Edit: die heb je aangepast:

Ben het met je eens dat deze films een fout maken in hoe niet christenen worden neergezet.

horizons schreef:

Ik vermoed dat ik bij herziening 'The Tree of Life' (2011) ook veel kritischer zal bekijken, omdat die productie diep doordrenkt is in Amerikaans sciëntisme. Kapitalisme en (westerse) technologische vooruitgang als het antwoord waarmee 'we' zelfs de geboorte van het universum kunnen verbeelden. Zoals in Californication van The Red Hot Chilli Peppers: 'Space may be the final frontier. But it's made in a Hollywood basement'. Ook quatsch dus, maar minder schadelijk dan dit soort films.

Om de hele simpele reden dat geloof en spiritualiteit hier commercieel worden geëxploiteerd alsof het een voetbalclub of een telefoonmerk betreft. Je kunt mensen toelaten en buitensluiten tot je eigen clubje, puur op basis van wie waarin gelooft. Met twijfel of spiritualiteit heeft het bitter weinig te maken, maar met anderen jouw waarheid opleggen des te meer. En ja, dat blijkt historisch gezien niet bepaald de meest tolerante omgangsvormen in de hand te werken.

De manier waarop je je nu presenteert is waar comely aan refereert.
Hij (Comely) heeft nooit op mijn vraag geantwoord, maar denk je dat dat zijn gedachtegang was, buiten beschouwing laten waar je persoonlijk van overtuigd bent? Dat is volgens mij namelijk het tegenovergestelde van wat deze films doen.

avatar van fred1946
Hell who belief in a death lie on stick????

Wat ben ik blij dat God leeft, anders was ik mooi de klos geweest als ik ooit dood ga!
Er is niet voor niks zoveel strijd om Jezus , zegt wel weer genoeg hè. Tegenstander van God wil ons van God afhouden en ons verblinden met allerlei onzin , hoogmoed trots ik kan het zelf wel heb niemand nodig.... Maar ieder mens kan niet zonder God want zo zijn we geschapen ! God heeft ons lief

avatar van Donkerwoud
The shit is even more on...! De eerste teaser-trailer van het derde seizoen: Official Trailer - imdb.com

avatar van John Milton
'How do we actually know that our values are any more valid than any else's?'

Klinkt onschuldig. Tot je die vraag fanatiek gaat proberen te beantwoorden. Donkerwoud, durf je het aan, deze sequel? Ik heb nog steeds een wat teer gestel

Het went niet...

avatar van Donkerwoud
Als zelfs de meest sympathieke figuur uit de franchise (de dominee) een militante jihadist wordt...!?