Facing the Giants (2006)

2,83

Drama / Sport

geregisseerd door Alex Kendrick
met Alex Kendrick, Jim McBride en Bailey Cave

In zijn zes jaar lang durende loopbaan als American Football coach behaalde Grant Taylor tot noch toe geen enkele seizoenswinst. Maar in al die zes ellendige jaren is er geen dag zo erg geweest als die van nu; zijn sterspeler gaat naar een ander team; een groep vaders houdt bijeenkomsten om ervoor te zorgen dat hij wordt ontslagen en ook zijn er problemen met zijn vrouw.

21 BERICHTEN

Een echte feal good familiedrama.

dat er nog zo weinig mensen hebben gestemt op deze film is me een wonder.,
deze past weer perfect in het rijtje thuis van sport-films zoals coach carter, remember the titans, friday night lights, en noem maar op..

ik vond deze misschien wel 1 van de betere is dit rijtje,
nou moet ik zeggen dat dit genre me meestal wel goed weet te raken zowiezo.
maar echt een topfilmpje, die de harde en zachte kant van het leven laat zien.

nu heb ik een vraagje: weten de mensen nog meer van dit soort films??? bedankt

Ik houd van sport films en daar past deze perfect in, het enige wat ik echt jammer vind is het ook EO gehalte, dat hadden ze wel weg mogen laten. Ook zonder god had je de belangrijkste eigenschappen binnen een team goed duidelijk kunnen maken

Basse schreef:

Het gaat gewoon om geloof, als je ergens in gelooft kun je het bereiken. Of het god is of iets anders doet er verder niet toe...

R9 schreef:
nu heb ik een vraagje: weten de mensen nog meer van dit soort films??? bedankt

Kijk eens naar Glory road en Miracle...

De amerikaanse EO zit naar alle waarschijnlijkheid achter de productie van deze veel te zoetsappige drama. Het amerikaanse patriotisme in de vorm van sport, aangelengd met een megahoog EO-Kinderkrantgehalte druipt werkelijk uit je Tube...
Volgens mij krijg je bij het huren van deze film een aanmeldformulier voor de lokale kerk mee, en een rekeningnummer waar je je spaargeld op kunt storten..

Desalniettemin, mits je van het genre en de boodschap houdt, een redelijke film.

mijn God, het EO gehalte rijkt inderdaad tot de hemel.

Op zich een leuke film, echt een amerikaanse footballfilm. Alleen op een gegeven moment werd het goddelijke echt irritant

Voordat ik deze film ging kijken, heb ik even hier de reacties gelezen, eerst dacht ik van, 'dat met god enzo zal wel meevallen', maar ongeloofelijk, het verpest in mijn ogen de film, ik respecteer elk geloof, maar het zit wel erg dik in deze film, dus helemaal als je niet gelooft is het ontzettend storend. Hij past inderdaad in het rijtje van remember the titans, etc, maar deze is zeker niet de beste. (alleen gelovige zullen dat vinden misschien).

Ook vind ik de conversaties tussen de mensen vaak nogal, prekerig overkomen, ipv een 'gesprek' , maar dat kan ook aan mij liggen.

2.0.

ps, ook jammer: ipv , wij hebben het gedaan, is het, god heeft het voor ons gedaan... (dit is geen spoiler, maar meer een algemeen iets in die film). En dat was nog wel het ergste... (steeds)

Begon veelbelovend, maar naarmate de EO gehalte toenam was de fun weg.
Totaal niet te vergelijken met Remember the Titans of die andere sportfilms!

wel een aanrader als je van sportfilms houdt, maar het te hoge EO gehalte zorgt ervoor dat de film niet meer dan dan 2,5 sterren kan krijgen.

avatar van Jekiboso
De film is (tussen het verhaal door) één groot propaganda verhaal voor de bijbel en god. Ik kon er maar niet doorheen kijken en het begon me ontzettend te irriteren. Jammer. Dat verpest de hele film. Ik vond het verhaal op zich leuk beginnen. Niet bijzonder, maar keek lekker weg. Daarna ging het snel bergafwaarts omdat er alleen maar gebeden werd en alles dankzij god weer goed komt. Werkte niet voor mij. Jammer....

Ik vind sportfilms over american football of basketbal echt geweldig, deze was ook wel vermakelijk maar net zoals de rest hier vind ik ook dat er een te hoog EO gehalte is.

Hankieh
Was wel leuke film om naar te kijken:)

En vraagje, waar staat EO voor??:$:P
Ik zal het denk ik vast wel weten maar nog nooit als afkorting gezien of zo...

avatar van BlueJudaskiss

Evangelische Omroep. Enge mensen, niet mee inlaten.

avatar van seanpuffy
heel mooie en ontroerende film.

4.0

avatar van TheRisingSun
Degelijke sportfilm!

Een sportfilm die het verhaal heeft van zoveel sportfilms, alleen dan nu met een grote inbreng van het geloof. In jezelf, maar vooral God.

Nu ben ik zelf niet gelovig en is het in deze film misschien wel ietwat overdone wat betreft de inbreng van God, maar opzich kon ik me er niet aan ergeren. Er zijn nou eenmaal mensen die God bij alles betrekken en ook denken dat God hun leven uitstippelt en bepaald hoe hun leven loopt. Dat is hun goed recht! Ik heb er totaal geen problemen mee (waarom wel?!), alleen persoonlijk heb ik dit absoluut niet.

De maker van de film zal zo wel zijn redenen hebben gehad om het geloof er zo expliciet bij te halen. 't Is alleen niet zo dat een sportfilm dit nodig heeft, want er zijn talrijke (betere) voorbeelden die ook makkelijk zonder konden!

Maar goed, over de film zelf dan. Als sportliefhebber heb ik gewoon met veel plezier naar deze film gekeken! Wel of geen (grote) bijdrage van het geloof, daar heb ik me niet aan gestoord.

Het acteren van de voor mij totaal onbekende cast was degelijk tot goed, al werd er niet echt een persoonlijke band met de spelers opgebouwd. Op de ene jongen David (met de invalide vader) na dan! Hier werd meer de aandacht gefocust op de coach, Grant.

Waar ik bij dit soort films vooral naar kijk is of de beleving en plezier ervan afstraalt. En dat is hier wel het geval.

Daarom is ook deze sportfilm me, ondanks het religieuze sausje, weer goed bevallen. Al was het net een tikkeltje minder dan vele voorgaande sportfilms.

3,5 ster

R9 schreef:
nu heb ik een vraagje: weten de mensen nog meer van dit soort films??? bedankt

Kijk ook eens naar Invincible...

ga deze film zeker eens bekijken al ben ik wel een beetje huiverig voor dat hoge EO gehalte, kan me daar vaak toch wel aan storen als het te overdreven naar voren wordt gebracht. Ga wel proberen de film blanco te bekijken...

Ik hou meestal wel van deze films, vooral Remember the Titans is een favoriet van me...maar of ik door het promoten van de bijbel heen kan kijken? Ik ga het vanavond proberen!

avatar van Manifest

Jammer dat bepaalde mensen hier zo reageren over het christelijke in deze film. Ik vond het een prachtige film.

avatar van TwoM
Misschien kunnen ze het genre veranderen naar christelijk drama...
't Is er wel ferm over vind ik persoonlijk, af en toe een woordje over God zijn we allemaal wel gewoon in de Amerikaanse films maar dit is precies of je in de mis naar een film mag kijken...

prachtige en heel erg ontroerende film - echt een aanrader