La Corrispondenza (2016)

Italië
Drama / Romantiek

geregisseerd door Giuseppe Tornatore
met Jeremy Irons, Olga Kurylenko en Shauna Macdonald

'La Corrispondenza' vertelt een verhaal over liefde en verlies, het verhaal van Amy (Olga Kurylenko), een jonge studente die grote risico's neemt in haar werk als stuntvrouw. Amy wordt gedreven door schuldgevoelens, die ze heeft overgehouden aan een tragische gebeurtenis uit het verleden. Haar relatie met een oudere hoogleraar astrofysica (Jeremy Irons) is een belangrijke spil in haar leven - hij is degene die haar bijbrengt om zaken uit het heden en verleden de juiste plaats te geven. Amy is uiteindelijk op zoek naar een verzoening met haarzelf.

avatar van blurp194
Een vriendje dat maar niet dood wil.

Het idee is leuk en wordt ook wel mooi mysterieus uitgewerkt, en het is op zich al een genot om de mooie Kurylenko op een serie mooie locaties te zien rondhopsen. Maar ergens halverwege begint het toch echt duidelijk te worden dat het te mager is om de hele film aan op te hangen en beginnen de klachten van het zitvlees de aandacht over te nemen van het scherm. Cinematografisch wel mooi, op het randje van mooifilmerij zelfs. Irons zet een erg goede rol neer - maar dat verwacht je dan ook, daartegenover houdt Kurylenko zich verrassend goed staande. Meer dan een knap koppie, laat dat gezegd zijn.

avatar van Zjokke
Leuk idee, maar heel saai uitgewerkt.