Harry + Max (2004)

Alternatieve titel: Harry and Max

Drama / Komedie

geregisseerd door Christopher Münch
met Bryce Johnson, Cole Williams en Rain Phoenix

De twee broers Harry en Max, 23 en 16 jaar oud, zijn beide tiener-idolen. Beide kampen echter met een moeizame relatie met hun familie en ook tussen beide zijn er conflicterende gevoelens, helemaal wanneer Max verliefd wordt op Nikki, de ex-vriendin van Harry.

......trekt zich brutaal en indrukwekkend niets aan van moraalbezwaren....stond er in LA Weekly te lezen. Deze controversiële en gedurfde film gaat namelijk over incest tussen twee broers. Daarnaast is het ook een film over hoop, dromen, verwachtingen, teleurstellingen en liefde. Opmerkelijk is dat de film geen keuze maakt tussen goed en fout, incest is een (bijna) 'gewoon' onderwerp.
Voor mij was het een mooie film om te zien die me, gezien het onderwerp, niet losliet. Ik heb ook een aantal dagen moeten nadenken over mijn waardering en heb besloten om morele motieven niet te laten meewegen.