18 Again! (1988)

Alternatieve titel: Eindelijk Weer 18

geregisseerd door Paul Flaherty
met George Burns, Charlie Schlatter en Tony Roberts

Een student met een hoge intelligentie maar weinig sportieve kwaliteiten bewondert zijn opa die een bedrijf leidt. Zijn vader werkt ook voor het bedrijf maar heeft niets te zeggen. Opa wordt nu 81 en hij wenst weer 18 te zijn. Na een vreemd ongeluk zijn hun geesten van lichaam verwisseld en leven ze elkaars leven.

Een film die alleen te pruimen is wanneer je niet al te kritisch kijkt.In dat geval is het een aardige film.Echt een feel-good film

avatar van jedymaster
eldorado schreef:

mee eens

Nog in de periode dat er niet heel veel komedies over gedaante verwisselingen waren. En daarom nog leuk en origineel!

orbit
Heeft veel weg van big met hanks..

Moralistisch broddelwerkje... 1*

avatar van Mescaline
Leuker dan verwacht! Dit soort verhaaltjes zijn natuurlijk al redelijk vaak verfilmd maar in het geval van 18 Again! wordt hier leuk mee omgesprongen!
Charlie Schlatter die 2 verschillende personages op zich neemt en dit ook overtuigend weet te brengen en George Burns als begeleidende voice over en met een klein rolletje aan het begin en aan het einde. Ik heb sterk het idee dat de jonge Charlie aanwijzingen kreeg van de 92 jarige George die al heel wat acteerervaring op zijn naam had staan, de lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen waren in ieder geval erg overtuigend geacteerd.

Een bekend plot, maar een verfrissende en leuke uitvoering. Zeker de moeite waard!

90's Kid
De irritante voiceover en het acteerwerk van het hoofdpersonage trekken deze film omlaag. Echt grappig wordt het daarnaast ook nooit, al keek het wel makkelijk weg zonder dat de verveling toesloeg.

Leuk nostaligisch filmpje.