Baby Boom (1987)

geregisseerd door Charles Shyer
met Diane Keaton, Sam Shepard en Harold Ramis

J.C. Wiatt (Diane Keaton) en haar vriend zijn succesvol in zaken, en denken er niet aan om een gezin te stichten. Dan krijgt ze een baby als erfenis en kan er alleen onderuit door geschikte adoptieouders te vinden. Ze krijgt echter spijt en besluit zelf voor het kind te gaan zorgen. Als haar vriend haar hierdoor in de steek laat ontdekt ze dat het moederschap meer inhoudt dan ze dacht. De baby staat in de weg van haar succes.

Sympathieke film met de altijd prettige Diane Keaton en een van mijn favoriete acteurs: Sam Shepard.

In feite was de film een 'aanklacht' tegen het yuppenbestaan in de Eighties, maar kwam als zodanig niet echt van de grond.

Maz

avatar van mikey
Enorme 80's classic over carrière vrouwen en hun kinderen en of al dat goeds wel te combineren valt. een aanklacht was tegen het yuppen-gedoe of gewoon een flauwe film? moeilijk. Het dorpse gebeuren was net zo clichematig 2.5

avatar van Barcel
Wel goeie film.. maar soms vond ik de film wel erg flauw en soms vond ik ook erg saai.. De film krijgt daarvoor daarom een 3*...

Carriere vrouw/man weet niet om te gaan met kind. Blijkbaar was dit in de jaren 80 een hot item, want in hetzelfde jaar is de film 'Three Man & a Little Baby' gemaakt...

In die tijd was dit toch een leuk filmpje: 3***

avatar van aburex
Nog eens gezien en deze film blijft me toch charmeren

avatar van mrklm
Gehaaide zakenvrouw JC Wiatt [Diane Keaton] leeft om te werken en heeft hare hele leven daarop ingesteld. Maar wanneer ze te horen krijgt dat ze een baby 'erft' gooit dat haar leven overhoop. Pogingen om Elizabeth te laten adopteren of haar toe te vertrouwen aan een kinderjuffrouw lopen op niets uit en wanneer haar beloofde promotie afketst neemt ze acuut ontslag en verhuist ze naar het rustieke Vermont waar ze na veel tijd en de nodige tegenslagen haar draai weet te vinden.

Deze film is Keaton op het lijf geschreven en onder de regie van Charles Syer - die samen met Nancy Myers het scenario schreef - vervalt ze nooit in de neurotische acteerstijl die haar carrière wel eens hebben gehinderd. Het is zeer verfrissend dat er geen enkele poep- of piesgrap te bekennen is, ook niet in de grappige sequentie waarin JC poogt een luier te verschonen. Er valt sowieso veel te lachen, bijvoorbeeld wanneer JC Elizabeth meeneemt naar The Center For Brighter Babies en wanneer ze Elizabeth linguini met mes en vork wil laten eten. Britt Leach is bovendien hilarisch als de loodgieter die regelmatig bij JC over de vloer moet komen voor reparaties en wiens vocabulaire niet veel verder lijkt te gaan dan "yup" en "nope". Sam Shepard is charismatisch als de 'arts' die JC behandelt nadat ze is flauwgevallen. Van alle baby-komedies is dit wat mij betreft de leukste.

avatar van danuz
Zou in principe nu ook gemaakt kunnen worden - gezien het onderwerp. Het yuppie begin in Manhattan vond ik overdreven flauw, het small town charm stuk in Vermont trok ik al iets beter. Maar eigenlijk best logisch dat Baby Boom een wat vergeten 80s film is.

avatar van mikey
Toch leuk deze videokraker van toen. Grappig dat avant gardistisch nyc toen al hysterisch deed over de schoolcarriere van de peuter en dat we dat nu pas hebben overgemomen in voornamelijk amsterdam. Nou ja grappig is misschien niet het juiste woord. Eigenlijk is het de angst om niet deel te nemen aan whatever je belangrijk vindt en dat je achter blijft. Dat lijkt me een beetje de strekking van dit fantasie verhaaltje. Is wel geslaagd.

Oh ja nog bedankt voor de kijktip kappeuter

avatar van missl
Prima filmpje, kabbelt lekker voort en is vermakelijk. Heerlijke soundtrack.