• 10.518 nieuwsartikelen

Met onder meer: Chet Baker

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 8 februari 1991

Plot Let's Get Lost

Een documentaire over het leven van jazz-muzikant Chet Baker. Opnames van Baker tijdens een tocht van de Westkust naar de Oostkust van Amerika en in Europa tijdens zijn laatste levensjaar, afgewisseld met fragmenten uit Italiaanse B-films (met de jonge Chet in de hoofdrol), interviews en zeldzame tv-opnamen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

stephan73

Komt 28 Juli uit op DVD in de UK.

Ik ben zelf niet zo een docu-freak, dus heeft iemand een idee of dit echt de moeite waard is?

Trailer is in ieder geval interessant!

avatar van aslan

aslan

ben je into jazz stephan73? want dan is hij zéker de moeite!! het is een schitterende biografie van een genie die nationale wetten aan z'n laars lapte en leefde zoals hijzelf vond dat het moest!! met zowel alle schoonheid als alle ellende vandien, uiteraard

aslan schreef:

Ik ben jazzmuziek aan het ontdekken, maar ik begreep dat deze film één van de beste was in het "Jazz-legenden-docu" genre!

Heb hem net binnen op DVD, zal hem binnenkort zeker gaan bekijken!

avatar van polyconsoler

polyconsoler

stephan73 schreef:

Heb hem net binnen op DVD, zal hem binnenkort zeker gaan bekijken!

Stephan, mag ik weten waar je deze besteld hebt? Ben hier al heel lang naar op zoek!

stephan73

Zondag 3 mei zendt BBC 2 deze docu uit. Niet echt vroeg (2:55), maar interessant genoeg!

avatar van John Milton

John Milton

Ook ik ben een (zeer) beginnend jazz liefhebber. De afgelopen jaren ben ik het gestaag steeds iets meer gaan waarderen. Ik kende Chet Baker ook alleen van naam, en tot mijn verbazing blijkt het een white boy from Oklahoma te zijn.

Maar ik raakte vanmorgen geïntrigeerd door de trailer van een nog te verschijnen biopic over de man, Born to be Blue (2015), en heb op Spotify zijn Chet Baker Sings een paar keer geluisterd. Got my attention. Maar ik denk dat ik eerst deze maar eens kijk. Zie dat er inmiddels ook een Blu-ray van is verschenen.

Jazz has a really weird way of growing on you it seems... Ik vond er niets aan en had geen enkele behoefte er iets aan te gaan vinden. Het zal de leeftijd zijn