ad

Met onder meer: Billy Bob Thornton, Greg Kinnear en Marcia Gay Harden

Releasedatum: 26 januari 2006

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Bad News Bears

"The bases are loaded... so is the coach."

Een voormalig profhonkbalspeler wordt aangetrokken om het jeugdteam The Bears te gaan coachen. Hij moet het bedroevend slechte team naar het kampioenschap leiden ten koste van hun aartsrivalen, The Yankees.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Lad

Lad

Leuk avondfilmpje.

Mensen moeten niet constant lullen over het feit dat er weer een film is met hetzelfde verhaal. Als je het goed bekijkt is alles al een keer gedaan. Iedere film is al een keer gemaakt en iedere plaat is al een keer uitgebracht. Het gaat er gewoon om om met iets origineels te komen. Is hier niet gebeurd. Maakt de film niet gelijk slecht. Ik geef hem toch 3 punten omdat ik me goed vermaakt heb.

avatar van Bla

Bla

Ondanks dat er toch een paar geslaagde grappen inzaten en de scheldende kinderen een welkome verandering waren is het verhaal al zo belachelijk vaak uitgekauwd dat ik hier niet meer dan 2* voor kan geven.

avatar van Baggerman

Baggerman

Een remake die ik eindelijk niet eens zoveel slechter vind als het origineel, dat ik meer kon waarderen. Thornton doet het prima, met hulp van pracht oneliners ('You guys look like the last shit I took') en dialogen (al had hij van mij nog wat grover mogen zijn!). Ook heeft men de kids wat gemoderniseerd en veranderd (het rolstoel zat niet in het origineel).

Minder dan het origineel:

- De dochter: matige actrice en Tatum was gewoon leuker en meer een 'jongensmeisje'

- De coole Kelly Leak was véél cooler in het origineel. Hier is ie eigenlijk maar een homobaby.

- Het einde: waarom het onsportieve "See you next year, bitches!" ? Volgens mij zat at niet in het origineel, waar de Bears betere verliezers en dus winnaars waren!

avatar van the new guy

the new guy

Nou dit was echt een leuk filmpje. Waar in Bad Santa Thornton echt de show steelt zijn het hier de kinders. Leuk om te zien dat zij de grofste zijn. Uiteraard een filmpje zoals een miljoen anderen, maar de kids voegen hier echt wat toe.

avatar van b00ts

b00ts

Veel bijzonders was het niet, maar het blijft jammer dat ze dergelijke films zo laat uitzenden.

avatar van Leno

Leno

Thornton speelt op de automatisch piloot maar ook dan is hij goed te pruimen. Verder spelen de spelertjes lvan zijn team euke rollen en matchen leuk met de rol van Thornton. Heel grappig wordt het nooit, maar het luchtige verhaal is wel amusant en als tussendoortje prima te doen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke film die lekker wegkijkt.

avatar van 606

Diegene die Amanda speelde is overleden in 2012.

Sammi Kane Kraft - IMDb - m.imdb.com

avatar van 606

Bad Santa als Honkbal coach, geweldig en zo veel humor. Aantal kids waren echt zo komisch. En het eind is eens wat anders maar zeker wel leuk.

avatar van Decec

Decec

Een matig komedie/familie/sport film...

Matig/flauw verhaal...

Matig acteerwerk...

Bekende acteurs Billy Bob Thornton en Greg Kinnear...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Onderhond

Linklater toch.

Maar even los van zijn gebrek aan inbreng, je vraagt je toch af waarom iemand het origineel van deze film zou willen remaken. Horror franchises zijn er ook vaak schuldig aan, maar dit soort genrefilms zitten zo vastgeroest in hun genreclichés dat er maar weinig verschil zit tussen een remake en een random andere film binnen het genre.

Allicht wat namen en personages die hetzelfde zijn, maar ook daar heb je gewoon weer de typepersonages. Ik heb het origineel nooit gezien, toch heb ik deze film al een keer of 30 gezien denk ik. Oude knorpot die tegen z'n zin een jeugdteam vol losers moet coachen. Iedereen depressief, dan een klik waarna alles steeds beter gaat. Dramadipje voor de laatste wedstrijd natuurlijk en dan op naar ... ach, laat ik het vooral niet spoilen.

Linklater is compleet onherkenbaar. Je zou kunnen denken dat hij een Rodriguezje gepoogd heeft, maar die weet z'n kinder/jeugdfilms ten minste nog een smoelwerk mee te geven, hoe afzichtelijk ook soms. Dit is gewoon bandwerk. Gelukkig zit Thornton er nog in, wiens rol inderdaad wat op Bad Santa lijkt, maar dan toch een beetje braver.

't Is allemaal veel te bekend terrein, en dat vooral binnen een genre waar ik toch al niet zoveel mee heb. Dat dit dan nog gerekt wordt tot 110 minuten is eigenlijk te gek voor woorden.