Jawbreaker (1999)

geregisseerd door Darren Stein
met Rose McGowan, Rebecca Gayheart en Julie Benz

In de poging een goede verjaardagsgrap uit te halen doen de vriendinnen Julie, Foxy en Courtney net alsof ze een vriend kidnappen. Ze schuiven een snoepbal in haar mond om te zorgen dat ze niet schreeuwt. Ze verslikt zich echter, en overlijdt. Het is nu aan de drie meiden om de misdaad te verbergen.

1 woord: SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI

slappe hap. Eerste kwartier begon het goed en eindigde waardeloos. Er zat geen humor en/of spanning in. Net of ik een broodje zonder beleg at. Droog. Ik hou het op 2 sterren.

ik vond het wel een lekker krengerige film. Het geeft de klassenstrijd op een US highschool heel goed weer.

***

avatar van U-96
Pffff, wat een figuren zeg; alleen maar denkende aan populariteit, schoonheid en jongens.. Vooral hoe Courtney 'reageerde' op de dood van Elizabeth. Heb me nogal geërgerd aan de personages; maar dat verder los van de film.

Al met al een vermakelijke film, met een plot dat me erg aansprak. Dan te bedenken dat men ook een hele serieuze film kan maken met dit plot. Akteerprestaties van de barbiepoppen vond ik maar matig. De film begon meteen bij 't plot, en 't geheel was makkelijk te volgen.
Niks bijzonders verder; geen haan die hier naar hoort te kraaien.

Lang getwijfeld tussen 2.5* en 2.0*..

*2.0* uiteindelijk.

neo (crew)
Toch vond ik juist die vreselijke high school typetjes wel erg vermakelijk om naar te kijken. Leuk stukje trivia: de castleden die een familielid van het vermoorde meisje spelen, zaten al eerder in deel 1 of 2 van Carrie. 3 sterren

U-96 schreef:

Het zit je wel hoog hé, die tutjes op die middelbare scholen...

Zwakke komedie. Rose McGowan is fantastisch als superbitch maar kan hiermee de film niet redden. 2 sterren

avatar van xenne
tegen alle verwachtingen in vond ik dit een vermakelijk filmpje... moeilijk te verklaren waarom, ik genoot van de sfeer en het vrouwelijk schoon ... en vooral dan van Rose McGowan, die hier een zeer geloofwaardige bitch neerzet. leuke muziek ook, met optreden van The Donnas op 't eind ... voor mij is dit één van de betere tienerfilms, een genre dat ik normaal gezien haat, deze film is anders, heeft iets onweerstaanbaars - laat je dus niet (mis)leiden door het lage gemiddelde en proef er eens van ... 3

avatar van matthijs_013
Vond het een hele mooie film. Perfecte komedie, perfecte cast.

*4,5

avatar van matthijs_013
Yoo Hoo van Imperial Teen is trouwens een heel gaaf liedje

kArIzMa_TuRk
Voldoende film. er waren een paar grappige momenten waarvan het film een 2,5* krijgt.

avatar van Nassira
Mooie & grappige film, Rose speelt haar rol heel er goed.. alleen vond ik het einde niet zo goed... 4*

matthijs_013 schreef:
Vond het een hele mooie film. Perfecte komedie, perfecte cast.

*4,5
Ik kon het zelf niet beter zeggen

Ik vond het een goede film 3*

Leuke film als je er van houdt. Een typische meidenfilm waarbij ik vind dat Rose McGowan inderdaad een goede rol neerzet.

avatar van hannes64
Niks mis mee, alleen ik had soms wel `t gevoel, wat een bitches.
Dus de film werkte wel bij mij.
Goeie tienerfilm....jaloezie ten top.

avatar van movie acteurs
Redelijk filmpje. Redelijk ingepakt allemaal. McGowan speelt een bitch en doet het redelijk goed. Ik heb wel veel betere rollen van haar gezien. De rest van het acteerwerk is nogal zwakjes. En het verhaaltje is ook wat mager. 2,0.

Merkwaardig plot....

avatar van Kliko_Green
Ik heb wel geteld 1x gelachen. Gewoon een mindere film.
Toch nog 2 punten voor de goede muziek en de rock chicks band tijdens het gala.

Deze film is alleen aan te bevelen als je je uitermate verveeld.