• 8.292.667 stemmen

Geregisseerd door: Seung-wan Ryoo

Met onder meer: Choi Min-sik, Ryoo Seung-bum en Im Won-hee

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot Jumeoki Unda

Tae-sik, ooit zilveren medaille-winnaar op de Aziatische Spelen en beroemd bokser, zit zonder geld en laat zich daarom bij straatgevechten in elkaar slaan voor geld. Sang-hwan is een jeugdige crimineel die vast zit wegens een ernstig misdrijf. Op een dag verliest hij zijn vader en bovendien ligt zijn oma op sterven. De 39-jarige straatvechter en de 19-jarige gevangene krijgen de mogelijkheid voor hun laatste kans te vechten.

image

Old man Kim (onvermeld)

avatar van arkadi

arkadi

Lol eerste bericht.

Deze film paar maanden geleden gezien.

Erg goede film met twee uitstekende hoofdrolspelers.

Einde wat voorspelbaar en over de top maar toch een aanrader

avatar van J.T.O

J.T.O

Oké, hier het tweede bericht.

Het einde was opzich wel voorspelbaar tot een zekere mate, maar het geeft wel leuk het geval aan dat de kijker moet kiezen. Voor wie heeft hij meer sympathie? In mijn geval had ik het anders gewild, maar het einde was niet slecht. Integendeel was het eigenlijk best wel droevig. Het begin gaat beetje langzaam, maar het komt sneller opgang en vooral de laatste stukjes met het sublieme acteerwerk maakt deze film nou net iets beter dan dat het al is.

Ook 4 sterren

avatar van belchinees

belchinees

Hier het derde bericht dan.

Crying Fist.. Om van te huilen

Zo goed is de film helemaal niet. Had die stukken stukken beter verwacht gezien het succes in Korea. Lees de plot.. zo melodramatisch is de film.

Het einde zag je inderdaad van mijlenver aan komen, heeft gefaald enige sympathie op te wekken voor mij en was saai. De film kent enkele goeie momenten, maar d'r zitten te veel vervelende stukken in.

Overigens ook verwarrend dat die jonge man eerst rasta's had en daarna een kaal kopje. Had pas op het einde door dat die dezelfde persoon waren.

avatar van Biosguru

Biosguru

Hier het vierde bericht

Aardige film, niet veel meer dan dat. Sentimenteel, maar dat kan ik van Koreaanse films altijd wel hebben. Was toch vrij duidelijk dat die gast met de dreadlocks daarna in de gevangenis zat....Dude, ben jij soms de reden dat we geen leuke films meer te zien krijgen in de bios?

Mischien toch volgende keer ff kijken wat het budget was van de film voor je eraan begint. Om teleurstellingen te voorkomen....

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Tja als ze pas op het eind van de film door hebben wie welke acteur is, dan moet je eerst maar eens leren om een film echt goed te kijken. Crying Fist is nou niet bepaald een film waar ik voor warm loop, maar omdat Min-sik Choi erin speelde wou ik hem toch zien. Zoals ik al zei hou ik niet echt van die Rocky achtige films, maar het acteren maakt heel veel goed. Ik ben sowieso wel een liefhebber van de Koreaanse films en de acteurs zijn van vrij hoog niveau.