The Great White Hype (1996)

geregisseerd door Reginald Hudlin
met Samuel L. Jackson, Jeff Goldblum en Jamie Foxx

Wanneer de promoter van de kampioen besluit dat er iets moet gebeuren om zijn bokswedstrijden weer aantrekkelijk te maken besluit hij de enige man te vinden die hem ooit zou kunnen verslaan. Het probleem is echter dat hij geen bokser meer is, en dat hij blank is. Wanneer hij hem er echter van overtuigd heeft te vechten gaat hij in zware training, terwijl de kampioen het rustig aan doet en uit vorm raakt.

neo (crew)
volgens mij wel een leuke rol van samuel l. jackson maar voor de rest niet erg veel aan.

Leukste rol van Jamie Foxx in ieder geval, vooral als ie zo nerveus in de camera kijkt

bijzonder grappige film, met goede acteurs

avatar van Anatolia
Een cliché-brekende film.

De als held geachte hoofdpersoon traint de hele film lang voor zijn big match. Doel is om de arrogante kampioen te verslaan, die tegenwoordig niets anders doet dan luieren en eten. Hij is dan ook veels te zwaar geworden voor een bokser.

De big match komt: onze held, die uitgegroeid is tot de lieveling van het volk, stapt vol zelfvertrouwen in de ring.

Spoiler:
De wedstrijd duurt uiteindelijk maar een paar seconden: de dikke, luie, arrogante oudkampioen slaat onze held k.o.

Bijzonder grappig inderdaad.

avatar van bartsch
Goeie cast, vermakelijke film.

avatar van mikey
een ktfilm. wayans was erg cool. maar het enige echt grappige fragment was een blaxploitationscene vlak voor het eindgevecht. ook leuk: een optreden van de method man!

Met vlagen wel aardig.

Matige film, zeker gezien de aardige cast. Ik vond met name Goldblum ronduit irritant. Samuel leek er nog wel lol in te hebben, maar dat was wat mij betreft niet genoeg om het dunne verhaal en de meestal matige grappen te redden. 1.5*

avatar van mikoz
deze film haalt et qua boksen erg bij de rockie reeks ( heel slecht dus ! )

maar wat rockie dan nog heeft is uitstraling , en dat heeft deze film absloluut niet !

avatar van The Goss
Ik vond hem wel vermakelijk. De box-scene wordt behoorlijk op de hak genomen.

Samuel L. Jackson was weer geweldig.

avatar van Eny
Eny
Ik vond dit een best goede en wel vermakelijke film máár...
dat eerste half uur was niks aan. Ik snapte er helemaal niks van en zag geen samengang in de de dingen die ze zeiden. Volgens mij is het een hele aparte humor, en gingen de grappen veel te snel. Voor mij dan...

Later was het wel grappig... zonder die maffe Sultan was er denk ik niet veel aan geweest. Een leuk personage... Het verhaal is simpel maar wel orgineel. Het einde is mooi.

avatar van SmuttWars
Toch net een ***! Geinige karakters, toch wel gelachen (even de vergeten dat ik aardig wat bier achter de kiezen had).

avatar van Purmerend
Het begin vond ik nog wel aardig maar gaandeweg vond ik het niveau erg afzakken.

avatar van Sven Vermant
Matige film, vond alleen Samuel L. Jackson af en toe leuk.
Verder moest ik steeds aan Gimli denken als de trainer van die blanke jongen in beeld kwam.

avatar van ILDIB
Gewoon een prachtige parodie. Verders niet te veel over uitwijden..

avatar van ThaMovieVoter
Goedkope rip-off van Rocky. Dat is echt alles wat ik erover heb te zeggen.

Mislukte satire met een irritante rol van Jackson. Alleen Foxx was grappig.

ThaMovieVoter schreef:
Goedkope rip-off van Rocky.

rip-off van Rocky? dan nog eerder een persiflage.

avatar van tommykonijn
Jeff Goldblum en Samuel L. Jackson : twee prachtacteurs maar beiden vind ik niet in een komedie thuis horen tenminste van welke films ik van hen ken vandaar dat ik ook bijna helemaal niet gelachen heb, heel soms een vermakelijk stukje maar over het algemeen vind ik dit absoluut geen geslaagde film.

avatar van ThaMovieVoter
kos schreef:

rip-off van Rocky? dan nog eerder een persiflage.

Ja, een goedope rip-off in een ander jasje. Maar je kan het natuurlijk ook een parodie noemen...

avatar van Spetie
Duidelijk een soort van satire op de bokswereld dit.

Samuel L. Jackson speelt een bokspromotor, die soms wel wat weg heeft van Don King. Jackson doet het redelijk evenals Damon Wayons, die een bokser speelt. Het begint allemaal nog wel aardig, met een aantal redelijk geslaagde scènes over de geldbeluste wereld van het boksen. Toch zakt het daarna al vrij snel naar een bedenkelijk niveau. In het vervolg is er verder weinig scherpte of leuke humor meer te bespeuren.

Jammer. Het had in potentie best iets kunnen worden, maar het komt er uiteindelijk totaal niet uit.

Behoorlijk bekende cast, goed geacteerd. Verder maar een flauwe film die zich een beetje voort kabbeld.