Tian Xia Wu Zei (2004)

China / Hongkong
Actie / Misdaad

geregisseerd door Xiaogang Feng
met Andy Lau, Rene Liu en Ge You

Een vrouwelijke kruimeldief, die haar leven een andere wending probeert te geven, tracht een naïve plattelandsjongen te beschermen tegen een aantal dieven die het op hem gemunt hebben. Hoewel aanvankelijk aarzelend, besluit haar vriend ook de nodige hulp te bieden.

avatar van YuLaw16
Mooie cinematografie, goed acteerwerk en een leuk verhaal. Niets nieuws, maar ook niet slecht. Goed zelfs! 4/5

avatar van balosa
ik moet zeggen, een alleraardigste film, geloofwaardig verhaal, goed geacteerd en een mooie ontknoping, de film duurt misschien net iets te lang voor de gemiddelde kijker. 3.5*

avatar van rempsycho
Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het helemaal eens ben met YuLaw16.

avatar van J.T.O
Originele thema en alles is vrij goed en sterk uitgewerkt, de drama zit er wel in, maar de komedy aspect is ook niet vergaan. Integendeel vond ik sommige dingen wel cool en bijzonder.

mooie film. Soms hele mooie beelden. Maar aan het eind ga ik niet gelijk mee met het gevoel van de film. Ook is de montage af en toe wat rommelig waar ik me zo nu en dan aan stoor. Leuk om te kijken, maar ik heb beter werk gezien van Xiaogang Feng.

avatar van Bas17
Prachtige eindscene

avatar van Onslaught
Goede film.

Verwacht echter geen harde actiefilm met een misdaad thema. Deze film belicht meer de drama achter het leven van een dief. Verder krijg je een paar leuke scenes te zien over hoe de dieven te werk gaan en hoe kunstig dit soms gaat.

Er wordt goed geacteerd en het word mooi in beeld gebracht. Ze gaan op sommige momenten echter te lang door met een bepaalde scene, wat de film dus eigenlijks een beetje te lang maakt.

avatar van Baggerman
Fraaie film van Feng met mooie stilistisch geschoten zakkenrol-moves, die me in de verte wel wat deden denken aan shots van Johnnie To in bijvoorbeeld 'Sparrow'. Sowieso met een aantal pima acteurs en actrices als Andy Lau, Hanyu Zhang, Ka Tung Lam en Bingbing Li. Vooral geweldig is You Ge, een acteur die me al eerder opviel (volgens mij in 'Suffocation', als ik me niet vergis?).

Zeker de moeite waard.

Onderhoudende misdaadfilm van Xiaogang Feng, die met uitgewerkte karaktertekeningen de personages en daarmee de film de nodige diepgang geeft. Feng’s min of meer vaste acteur You Ge én Rene Liu (nieuw voor mij) springen eruit qua acteerwerk. Het is daarnaast niet voor de eerste keer dat een verleidelijke Bingbing Li van het scherm spat.

Hmmm, Jaren geleden eens als gratis DVD bij YesAsia gekregen. Moet hem toch maar eens kijken dan