The Fountain (2006)

Verenigde Staten / Canada
Mystery / Drama

geregisseerd door Darren Aronofsky
met Hugh Jackman, Rachel Weisz en Ellen Burstyn

In drie verhaallijnen,die zich in verschillende tijden afspelen, worden tegenstrijdige visies op het levenseinde verteld. Een laborant wordt, door de ziekte van zijn vriendin, met zichzelf en zijn onderzoeksdoelen geconfronteerd. De levensbeschouwelijke crisis die de onderzoeker moet doormaken doet hem beseffen dat er meer is dan alleen wetenschappelijke feiten...

Art
En waarom dan niet?

avatar van mikey
Omdat zijn vorige me niet beviel.

Art
Dat kan gebeuren. Ik kijk zelf erg naar deze film uit en juist om zijn vorige twee films. Zo zie je maar

avatar van mikey
Dan heb je iets om naar uit te kijken. Pi heb ik nooit gezien.

Zou ik niet doen, aangezien z'n vorige je niet beviel.

avatar van XfofaXX
Als Kos overigens zelf een film toevoegt, mag er wel een setfoto aan de pas komen...

. Dit is een still, geen setfoto.

avatar van XfofaXX
Toch vind ik het nog steeds erg gemeen van je

Na Pi en Requiem for a Dream ben ik ook erg benieuwd naar de 3e van Aronofsky!!

avatar van Flipman
Zelfde, heb laatst "Pi"voor 't eerst gezien, ik had Requiem For A Dream al gezien.

Aronofsky's stijl is er eentje waarvan ik hoop dat ie niet eindeloos gekopiëerd gaat worden.

avatar van Safri
Iemand al een idee wanneer deze film het daglicht gaat zien?

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
IMDB meld een releasedatum voor Australie in december. Geen idee hoe betrouwbaar die datum verder is.

Ben echt benieuwd, als hij al maar de helft zo goed is als requiem for a dream zal ik tevreden zijn!!

Pindakaas
dammn de regiseur heeft dus ook PI en Requim for a Dream gemaakt
het verhaal komt zo filosofisch over..
en leerzaam en diepdenkend
ik heb geen een film van de regiseur gezien maar ik hoor goed everhalen ik wil wel eens zien of het allemaal klopt na mij ogen...wie weet of d efilm te huur is?
of in de bios?

avatar van RemyBl
Film komt pas eind dit jaar uit in Amerika.

Ben zo benieuwd, kan haast niet wachten... Na Pi en Requiem... Het thema lijkt me best interessant en lekker diepgaand..

Laat maar komen die film!!

avatar van AHWA
Krijg hem niet geopend.

Nieuwe Quicktime downloaden denk ik...

avatar van Goodfella
OH JAA! OH JAA!

op deze film zit ik al zo lang te wachten, ik kan niet meer wachten.

Ik vond de trailer er aardig gelikt uit zien. Ik zat al te wachten op deze film, dat gevoel is nu alleen maar versterkt.

avatar van Mc
Mc
Wow, weirde trailer zeg, dat ziet er heel aardig uit. Ben erg beniewd.

Toch een beetje twijfelachtig. Hopelijk verdrinkt Aronofsky niet in de nodeloze fantasy CGI. Ben ik toch wat bang voor na het zien van deze trailer.

interview met Darren Aronofsky

Interview over de fountian, met o.a de rede waarom het hugh jackman is geworden in plaats van eerste keus Brad Pitt.

Ik vind het toch jammer dat Brad Pitt het niet is geworden, ik vind hem namelijk een geweldig acteur. Maar even afwachten hoe Jackman het doet.
(tevens wordt gezegd dat Aronofsky als de nieuwe Kubrick wordt aangezien.. Dat is toch een beetje voorbarig vind ik.)

avatar van Psygothic
Er wordt gezegd dat Hugh Jackman zijn beste rol ooit speelt! Mag ook wel eens een keertje... Aronofsky is in ieder geval helemaal lyrisch over Jackmans kunnen. Geweldige trailer: Hollywood maar ook weer niet. Aronofsky blijft in elk geval zijn arthouse roots trouw!
Er is trouwens al een nieuwe filmposter, die zal ik binnenkort even opdaten. Release datum is nog steeds niet bekend. Hopen dat Aronofsky nou snel met zijn nieuwe project aan de slag gaat... Maar voordat die af is zullen er ook wel weer enkele jaren verstreken zijn.
Heb trouwens ernstige twijfels over het nieuwe project... weet niet of hier fans van Lone Wolf And Cup aanwezig zijn.... Of wordt zijn volgende project toch Flicker?
Ben benieuwd.....

avatar van Twilight
De trailer zegt niet erg veel over de film. Maar dat vind ik niet zo erg. Ben echt heel erg benieuwd naar deze film! Het verhaal klinkt heel gaaf, en dan dat door Darren. Dat kan alleen maar goed uitpakken. Tenminste, dat hoop ik.

avatar van Captain Pervert
Leuk concept, ik vind visies op de toekomst altijd erg interessant. Er zijn alleen niet echt veel films die verder kijken dan pakweg 100 jaar, ik ben echt benieuwd hoe volgens deze regisseur het jaar 2500 eruitziet.

avatar van Twilight
Ik denk zeker niet dat Darren al die CGI technieken te veel gaat gebruiken in de film. Zal wel zo ongeveer met mate zijn denk ik.

En inderdaad Captain, concept spreekt mij ook zeker aan!

Is de maand al bekend waarin deze in de bios gaat verschijnen?

avatar van donnie darko
Nou, ik ben ook zeer benieuwd. Darren is namelijk verantwoordelijk voor de tweede beste film die ik ooit heb gezien, dus ben zeker benieuwd en sinds The Constant Gardener heb ik ook heel veel vertrouwen in Rachel Weisz. Die kan nogal acteren, zeg. Zij mag de oscar dit jaar winnen.