Full Out (2015)

Canada / Verenigde Staten
Biografie / Drama

geregisseerd door Sean Cisterna
met Ana Golja, Jennifer Beals en Sarah Fisher

Gebaseerd op het waargebeurde levensverhaal van de Californische turnster Ariana Berlin. Terwijl ze werkt aan haar Olympische doelen, komt aan het normale leven van de 14-jarige Ariana abrupt een einde wanneer ze betrokken raakt bij een zwaar auto-ongeluk. Zij vecht zich een weg terug en vindt opnieuw haar zelfvertrouwen en haar zin om te bewegen.

avatar van Miszmi
Mooie film. Kwam er aan het einde pas achter dat het waargebeurd bleek te zijn. Acteerprestaties zijn niet extreem hoog, maar daar kan ik vaak wel doorheen kijken. Het verhaal is goed, gedramatiseerd uiteraard. Soms gaat het allemaal net iets te snel, maar uiteindelijk heb ik mijn draai wel kunnen vinden. Twijfelde tussen 3.5* en 4*,maar ben positief ingesteld.

Je moet wel van het genre houden en het is allemaal wat aan de kinderlijke kant.

avatar van IH88
Full Out

Onverwacht leuk. Deze film zou je heel badinerend een chickflick kunnen noemen, maar daar doe je de film te kort mee. Het blijft fascinerend om te zien wat turners over moeten hebben voor hun sport en hun doorzettingsvermogen dwingt respect af.

Door een blessure kan alles als een kaartenhuis in elkaar storten en dat gebeurd in deze film met Ariana. Een waargebeurd verhaal en daardoor maakt het des te meer indruk. Ariana moet na haar blessure een nieuw doel in haar leven vinden en ze gaat een groep dansers helpen om nog beter te worden. Leuke dansmoves, aardige acteurs en een vlot verhaal met veel vaart doet de rest. Ook de turn scènes maken indruk je krijgt een idee hoeveel pijn de Sanne Wevers’s en Epke Zonderland’s van deze wereld moeten verdragen. Respect turners! Het is een Amerikaanse film (en waargebeurd) dus het happy end zie je van een kilometer afstand aankomen. Voor deze ene keer helemaal niet erg.

avatar van Kliko_Green
Prima film, lekkere muziek en natuurlijk een ongelofelijk verhaal!

avatar van Marvinleeaday
Best wel goede film, alleen iets te veel gedans naar mijn smaak.

Op ware gebeurtenissen gebaseerde Biografie / Drama film, welke aan de zoete kant is.

De veertienjarige gymnaste Ariane Berlin (Ana Golja) droomt van deelname aan de Olympische Spelen, maar een auto-ongeluk maakt daar korte metten mee. Met de hulp van turncoach Valorie Kondos-Field (Jennifer Beals) en hiphopmuziek revalideert ze echter dermate voorspoedig, dat ze weer voorzichtig kan gaan dromen over deelname vaan de kampioenschappen.

Het soort standaard waargebeurd verhaal, waar in Amerika aan de lopende band gemiddelde televisiefilms van worden gemaakt. Voor liefhebbers goed te pruimen en ook dankzij een goede rol van de mooie Jennifer Beals als strenge turncoach en zij is natuurlijk vooral bekend van de jaren 80 Muziek / Drama film "Flashdance (1983)".