Dolphin Tale 2 (2014)

Drama / Familie

geregisseerd door Charles Martin Smith
met Harry Connick Jr., Morgan Freeman en Ashley Judd

Er zijn een aantal jaren voorbij gegaan sinds de jonge Sawyer Nelson en het toegewijde team van het Clearwater Marine ziekenhuis de dolfijn Winter gered hebben. Met de hulp van Dr. Cameron McCarthy, die een unieke prothese-staart ontwikkelde voor de gewonde dolfijn, waren ze in staat haar leven te redden. Hun strijd is echter nog niet voorbij. Winter's surrogaatmoeder, de hoogbejaarde dolfijn Panama, is overleden, en Winter zit nu zonder de enige zwembadmaat die ze ooit heeft gehad. Het overlijden van Panama heeft mogelijk nog grotere gevolgen voor Winter.

avatar van Decec
Ben benieuwd voor vervolg deel 2

avatar van CynthiatB
Een heerlijk vervolg. Als je deel 1 geweldig vind dan vind je dat van deze ook. Weer een ontroerend verhaal over deze prachtige dieren. En ook dit vervolg is weer gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Prima vervolg van deze jeugdfilm met opnieuw de dolfijn als hoofdpersonage.
Het overdreven amerikaanse enthousiasme is soms storend en het acteerwerk is niet altijd even sterk maar het waargebeurde verhaal rondom de dolfijn(en) maakt veel goed.
Extra halve punt voor de aandacht die aan het clearwater instituut wordt gegeven aan het eind van de film. Als ik in de buurt van Orlando ben hoop ik deze zeker te bezoeken.

avatar van Dominootje
Als dierenliefhebber kan zo'n film niet stuk! Weer een vervolg mag best! (:

avatar van gillie24
Uitstekend vervolg en ik vond hem persoonlijk een stuk beter dan het eerste deel.
Prachtig gefilmd, prima acteerwerk en een leuk en ontroerend verhaal houdt de film draaiende en valt nergens echt stil. De twee kids die op de poster achteraan staan, hebben de meeste screentime en doen het allebei prima, maar het zijn de dolfijnen (+ pelikaan en schildpad) die de show stelen.

Overigens komt Beth Hamilton ook een paar keer langs. Zij had een niet zo fijne ervaring met een ander dier en dat is te zien in deze film: Soul Surfer

Weer een mooie dierenfilm. In het eerste deel miste ik de verwachte romance tussen de beide ouders maar nu was het meer tussen Sawyer en Hazel. Het is namelijk erg duidelijk dat Hazel hem leuk vind en je denkt steeds gaat ze het hem vertellen of niet. Dat doet ze dus niet dit vind ik wel erg jammer.

avatar van Decec
Een mooie drama/familie film...
Mooi verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Prima vervolg...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Morgan Freeman en Kris Kristofferson...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Lieve, schattige film met goede, lieve mensen die werken met lieve, schattige dieren. Meer een film waar kinderen en/of toekomstige leden van de partij van de dieren een warm gevoel van krijgen, aan mij was dit niet zo besteed. Al na een kwartier zat ik op mijn horloge te kijken en dat ritueel herhaalde ik gedurende deze ruim anderhalf uur regelmatig. Verhaal is niettemin echt gebeurd en dat geloof ik graag want erg veel opzienbarends gebeurd er niet. Het niveau ligt op een gemiddelde aflevering van een serie(flipper) die veertig jaar geleden al op de Nederlandse tv werd getoond. Wel enkele mooie opnames en blijf even wachten tot aan de aftiteling want als je niet enigszins geraakt word door de laatste beelden ben je een erg grote zuurpruim. Ook opvallend veel bekende gezichten in de bijrollen van deze wat saaie feelgood film, waarvan Morgan Freeman toch wel de prijs voor de meest onbenullige bijrol uit 2014 had mogen ontvangen.