The Real McCoy (1993)

Actie / Thriller

geregisseerd door Russell Mulcahy
met Kim Basinger, Val Kilmer en Terence Stamp

Karen McCoy, 's lands grootste bankrover, wordt na zes jaar vrijgelaten uit de gevangenis. Ze wil een nieuw leven beginnen en op het rechte pad blijven. Ze kan echter geen werk vinden want niemand wil een ex-gedetineerde in dienst nemen. Daarnaast is het haar vurige wens herenigd te worden met haar negenjarige zoontje. Haar ex-man heeft hem echter verteld dat zij dood is. Dan ontmoet ze J.T. Barker, die onder één hoedje speelt met Schmidt, een hoge baas in criminele kringen. Schmidt en Karen zijn oude bekenden van elkaar. Zij weigerde in het verleden met hem te werken en ging ook niet in op zijn romantische avances. Hij nam hierop wraak en liet haar laatste bankoverval mislukken, waardoor zij werd betrapt. Ze ontvoeren haar zoontje en zo dwingt Schmidt Karen alsnog voor hem te werken...

Wel aardig bankrobbery filmpje, voor zover ik me kan herinneren.

wat is moeder liefde toch mooi

Vermakelijk, maar niet meer dan dat. Beetje cliché hier en daar.

Ik vond het maar matig. Ronduit naieve types die zich in de luren laten leggen door S Stone, die zich op haar beurt wel laat afschrikken door iets simpels als een televisie-toestel.. hmmm

djelle
Vond het ook erg matig. Matig boeiende verhaallijn, matige acteerprestaties, matige scenes...

Beetje standaard boevenfilmpje dat weinig inventief uitgewerkt is. Vermakelijkheidsgehalte werd soms afgezwakt door het slome tempo en zwakke onderhoudendheid. Actiescene op het einde was redelijk genietbaar. 2,5*

avatar van Purmerend
Ook mooi dat J.T. (Val Kilmer) nog even zijn eigen bankrekening leeghaald voordat ze de bankovervallen. Zodat hij dat geld niet hoeft te delen.

Eem
Saaisaaisaai.

Het kon mijn aandacht niet vast blijven houden. 1.5*

avatar van Down_By_Law
Ondergewaardeerde film. Een zeer vermakelijke aktiefilm, ondanks een aantal cliche's. De cast maakt ook het beste van hun vrij inhoudsloze karakters. Kim Basinger, Val Kilmer en Terence Stamp weten toch altijd wel te boeien. Voor liefhebbers van de "Getaway" remake uit 1994 is dit zeker een aanrader. Voor mensen die een hoogstaande spionagethriller verwachten zal het een diepe teleurstelling zijn. Ik vind 'm aardig. 3.5/5

avatar van girl in the moon
Down_By_Law schreef:

Helemaal mee eens!

Leuke film, na lang zoeken ook eindelijk op DVD kunnen bemachtigen (schijf is OOP)

avatar van dalma
leuke film , wel van 1993, maar toch in mijn smaak gevallen. zeker het bekijken waard.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Tsja.

Onderhoudend is hij wel deze 'actie-thriller'.

Maar daar is dan ook zo'n beetje alles mee gezegd. Want de film weet helemaal nergens indruk te maken danwel te excellereren. De sterrencast ten spijt.

Niet slecht, maar ontzettend voorspelbaar en clichématig. Niets nieuws onder de zon dus en heel erg standaard.

Doorsnee.

avatar van Filmkriebel
Redelijk onderhoudende heistfilm dat echter weinig indruk nalaat en snel vergeten zal worden. Alles is nogal middelmatig en vooral het acteerwerk. Van de bankoverval tot het einde werd het een stuk beter, daarom een 3*